بليط هواپيماي استكهلم

۹ بازديد

بليط هواپيماي استكهلم

بليط هواپيماي استكهلم يكي از پر فروش ترين بليط هاي گردشگري و تفريحي در جهان است. شهر استكهلم با داشتن جاذبه هاي ديدني زياد و طبيعت بكر و دست نخورده خود توانسته هر ساله ميليون ها توريست و جهانگرد را به سمت خود جذب كند.

آشنايي با شهر استكهلم

شهر استكهلم پايتخت كشور سوئد مي باشد. اين شهر بزرگترين و پر جمعيت ترين شهر سوئد مي باشد. جمعيت شهر استكهلم حدود ۱٬۳۷۲٬۵۶۵ مي باشد.كشور سوئد يكي از كشورهاي اسكانديناوي مي باشد كه در شمال قاره اروپا واقع شده است.نرخ بيكاري در كشور سوئد بسيار پايين است به همين دليل بسياري از افراد خواهان مهاجرت به كشور سوئد و زندگي در آن جا هستند.دين بيشتر مردم سوئد مسحيت است.مردم به زبان سوئدي با هم صحبت مي كنند و آموختن زبان سوئدي در اين كشور نقش بسزايي در ارتباط با مردم اين كشور دارد. با توجه به زيبايي بسياري كه اين شهر دارد هر ساله افراد بسياري بليط هواپيماي استكهلم را خريده و روانه اين شهر مي شوند.

استكهلم به علت موقعيت جغرافيايي ويژه توانسته است براي بسياري از گردشگران و جهانگردان و حتي دوستداران طبيعت جذاب باشد. كوه هاي جوان و بلند قسمت غربي كشور سوئد را در برگرفته اند، بيش تر از نصف كشور سوئد پوشيده از جنگل هاي پهناور و سرسبز است و حدودا 10 درصد از كشور سوئد را رودها ودرياچه ها اشغال كرده اند .بزرگترين درياچه كشور سوئد “ونرن” مي باشد كه طول آن حدود ۵۶۵۰  كيلومتر مربع است كه بزرگترين رودخانه اروپا مي باشد.

آشنايي با شهر استكهلم

زبان و فرهنگ مردم شهر استكهلم

استهكلم علاوه بر جاذبه هاي طبيعي خود داراي فرهنگ و تاريخي بسيار جالب و ديدني است كه به محض ورود به شهر و قدم گذاشتن در خيابان هاي شهر استهلم اين موضوع را مي توان ديد. وجود موزه هاي زيبا وديدني در سطح اين شهر و 14 جزيره زيبا در كنار اين پايتخت زيبا مي تواند بزرگترين و كلي ترين مزاياي آن براي خريد بليط هواپيماي استكهلم و سفر  به آن شهر باشد.

زبان رسمي مردم كشور سوئد زبان سوئدي است و تا حدودي به زبان انگليسي مسلط هستند. واحد پول كشور سوئد “كرون ” است .  برق شهري كشور سوئد  با ايران تفاوت ندارد و پريزهاي آن به صورت دوشاخ هستند پس نگران وسايل برقي كه مي بريد يا از آنجا مي خريد نباشيد. كد كشور سوئد ۴۶+ است  و شماره هاي اضطراري آن ۱۱۲ مي باشد. كشور سوئد داراي زمستان هايي بسيار سرد همراه با بارندگي به صورت باران و برف است  تابستان هاي خنك و مرطوب دارد اگر در فصل زمستان يا پاييز به كشور سوئد سفر مي كنيد حتما با خود لباس هاي گرم داشته باشيد.

جالب است بدانيد كه تمامي اينترنت سطح شهر استكهلم به صورت مجاني مي باشد و براي تمامي افراد بدون هزينه است. شما به راحتي مي توانيد در هر مكاني و با استفاده از هر دستگاهي به اينترنت پر سرعت متصل شويد و از آن استفاده كنيد. اختلاف ساعتي كشور سوئد با كشور ايران حدود ۵/۱ ساعت است. يعني كشور  سوئد ۵/۱ ازساعت كشور ما عقب تر مي باشد.

فرودگاه هاي شهر استكهلم

از شهر تهران و شهر استكهلم درسوئد فاصله اي حدود  3550 وجود دارد و مدت پرواز بين اين دو شهر به صورت تخميني 05:04 ساعت مي باشد. البته اين مدت زمان تخمين زده شده با توجه به شرايط آب و هوا و يا تغيير مسيرهاي قابل تغيير مي باشد. شهر استكهلم داراي دو فرودگاه بزرگ و بين المللي مي باشد.شما مي توانيد با خريد بليط هواپيماي استكهلم نوع فرودگاه خود را با توجه به مقصدتان انتخاب كنيد.

  • فرودگاه استكهلم-آرلاندا
  • فرودگاه استكهلم-اسكاوستا

فرودگاه بين المللي آرلاندا

اين فرودگاه بزرگ ترين فرودگاه بين المللي در كشور سوئد است كه پلي است براي پرواز هاي مختلف از سراسر دنيا به كشور سوئد. شركت هاي هواپيمايي زيادي در اين فرودگاه فعاليت دارند مثل: ايجين ايرلاينز، ايرفلوت، ايرعريا، ايرچاينا، ايرفرانس، اير اينديا، ايربالتيك، اطلس گلوبال، آسترين ايرلاينز، هواپيمايي كرواسي، دلتا اير لاينز، چك ايرلاينز، يورووينگز، فن اير، جرمن وينگز، ايران اير، جت تايم، لوفت هانزا و بسياري از شركت هاي هواپيمايي بزرگ و كوچك ديگر . شركت هاي هواپيمايي كه در زمينه باربري در اين فرودگاه فعاليت دارند مي توان به : دي اچ ال اوشن، فدكس اكسپرس، كورين اير، تركيش ايرلاينز و ساير شركت هاي ديگر اشاره كرد. براي دسترسي راحت و آسان به فرودگاه آرلاندا سوئد مي توان از قطار، اتوبوس و تاكسي استفاده كرد.

امكانات فرودگاه آرلاندا در استكهلم

  • اين فرودگاه مجهز به سالن هاي پروازهاي ويژه يا همان VIP مي باشد همچنين پروازهاي فرودگاه آرلاندا فرست كلاس جداگانه مي باشد.
  • وجود رستوران هاي مختلف با غذاهاي مختلف بين المللي و محلي در تمام ترمينال هاي فرودگاه آرلاندا وجود دارد و به راحتي مي توان از آن ها استفاده كرد.
  • فروشگاه هاي ديدني از پوشاك و زيور آلات تا وسايل چوبي و زيبا در فرودگاه آرلاندا وجود دارد كه حتما از آن ها ديدن نماييد.
  • در صورت نياز به راهنمايي مي توانيد از پليس هايي كه در ورودي و خروجي ترمينال ايستاده اند راهنمايي بگيريد.
  • وجود صندلي هاي راحت و مناسب اين امكان را به شما مي دهد تا به راحتي در فرودگاه آرلاندا استراحت كنيد .
  • اگر بار و يا وسايل زيادي داريد مي توانيد كمك بگيريد تا بار و وسايل شما را بسته بندي و يا حمل كنند.
  • وجود صرافي هاي متعدد در ترمينال هاي فرودگاه آرلاندا و استفاده از خودپرداز براي همه افراد وجود دارد.

فرودگاه بين المللي آرلاندا

مدارك مورد نياز براي خريد بليط هواپيماي استكهلم

شما مي توانيد با داشتن ويزاي شينگن به راحتي بليط استكهلم را تهيه كنيد و به سوئد سفر كنيد. آدرس سفارت سوئد در تهران، خيابان پاسداران شمالي، بالاتر از خيابان فرمانيه، خيابان بوستان، نبش نسترن، پلاك ۲۷ مي باشد.  ساعت كار اداري سفارت سوئد در روزهاي يكشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۶:۳۰ و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۸ تا ۱۵مي باشد. ساعت پاسخگويي تلفني در  سفارت سوئد براي ‌روزهاي يكشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۶ است.

قبل از خريد بليط هواپيماي استكهلم براي سفر به صورت توريستي و موقت به كشور سوئد به دو روش مي توان اقدام نمود، اولين روش دريافت دعوتنامه از سمت فردي است كه مقيم و ساكن كشور سوئد باشد. دومين روش اخذ ويزاي سوئد به صورتي است كه خود فرد جهت بازديد به سوئد مسافرت مي كند. براي اخذ ويزاي توريستي براي كشور سوئد و سفر با تور استكهلم به مدارك زير نياز است:

  1. مدارك شخصي مثل  پاسپورت.
  2. ارايه شناسنامه و كارت ملي به همراه ترجمه هاي آن ها .
  3. تمامي نامه هاي بانكي مهم به همراه كپي.
  4. اسناد مالكيت منزل يا زمين به همراه كپي .
  5. نامه هاي كاري و اداري افراد  كه نشان مي دهد فرد در موقعيت خاص اشتغال  دارد.

خريد و رزرو آنلاين بليط هواپيماي استكهلم

شما مي توانيد با توجه به تاريخ و روز و حتي ساعت از قيمت بليط استكهلم خود بر روي سايت هاي معتبر و يا شركت هاي هواپيمايي مربوطه جويا شويد. بليط هواپيماي استكهلم هر روز در حال تغيير مي باشد و قيمتي ثابت ندارد. عواملي مثل شركت هواپيمايي كه شما از آن براي خريد بليط استكهلم استفاده مي كنيد و نوع پرواز شما در قيمت بليط استكهلم  تاثير گذار مي باشد. شما مي توانيد به راحتي با مراجعه به سايت به صورت آنلاين بليط استكهلم خود را تهيه كنيد. كافي است نوع پرواز و زمان دقيق پرواز خود را مشخص كنيد و همچنين براي دستيابي به اطلاعات بيشتر درباره بليط هواپيماي استكهلم و تغييرات آن با مراجعه به سايت از تمامي اين اطلاعات آگاه شويد.

بهترين زمان براي رزرو بليط هواپيماي استكهلم

براي سفر به كشور سوئد بايد بدانيد كه اين كشور جزء كشورهاي سردسير محسوب مي شود، اگر مي خواهيد به قصد گردش و طبيعت گردي بليط هواپيماي استكهلم را تهيه كنيد بهترين زمان آن اواخر ماه هاي بهار و تابستان مي باشد. اگر به فكر كم كردن هزينه هاي سفر هستيد بهتر است در فصل هاي زمستاني و پاييزي براي خريد و رزرو بليط استكهلم اقدام كنيد. معمولاً در اين فصل ها بليط استكهلم گران تر است هر چند كه قيمت بليط هواپيماي استكهلم در فصل هاي تابستان و بهار ارزان تر مي باشد. خريد بليط استكهلم در فصول مختلف و با توجه به تعداد مسافران افزايش يا كاهش مي يابد.

بهترين زمان براي رزرو بليط هواپيماي استكهلم

قيمت بليط استكهلم بر اساس فصل هاي سال

براي سفر به كشور سوئد و خريد بليط استكهلم بايد به فصلي كه قرار است به آن جا سفر كنيد نيز توجه ويژه اي داشته باشيد چرا كه قيمت بليط استكهلم در فصل هاي سرد و پاييزي به شدت كاهش مي يابد و در فصل هاي گرم و بهاري قيمت بليط استكهلم بسيار افزايش مي يابد.

مدارك مورد نياز براي اخذ ويزاي توريستي سوئد

فرد بايد تمامي مدارك مورد نياز و خواسته شده را به صورت اصل و كپي به سفارت سوئد ارايه كند. ارايه فرم آنلاين براي درخواست ويزا الزامي است . اين فرم بايد چاپ و امضا شده باشد و يا ارايه فرم شماره ۱۱۹۰۳۱ كه مربوط به ويزاي شينگن است و بايد  تكميل و امضا شده باشند. اين فرم بايد به طور كاملا تكميل شده باشد  و امضا و مهر تاييديه داشته باشد اگر فرد اقدام كننده كمتر از ۱۸ سال سن داشته باشد، فرم او بايد توسط قيم قانوني او امضا و تكميل شده باشد.

پاسپورت يا مدرك مسافرتي معتبر كه بايد بعد از 3 ماه از خروج شما تنظيم شده باشد يا اعتبار داشته باشد. و در 10 سال گذشته گرفته شده باشد.ارايه يك قطعه عكس به صورت  تمام رخ و مخصوص عكس گذرنامه اي كه در ۶ ماه گذشته گرفته شده باشد. ارايه رسيدهاي  بانكي پرداخت پول سفارت ، اين كار براي زماني است كه پول شما به صورت آنلاين براي سفارت واريز نشده باشد.ارايه اثر انگشت و احراز هويت براي فرد مراجعه كننده .

اگر مدارك اصلي و مورد درخواست به هنگام وقت سفارت سوئد شما به صورت كامل باشد. نمي توان گفت كه درخواست شما براي اخذ ويزاي توريستي قابل قبول است. پس بهتر است قبل از خريد بليط هواپيماي استكهلم يك سري از مدراك به عنوان مدارك پشتوانه همراه شما باشد. داشتن مدركي كه هدف شما را از سفر به سوئد مشخص مي كند براي نمونه سفر شما براي ديدار اقوام و دوستان شما است و يا سفري تجاري مي باشد .

داشتن مدركي كه ثابت مي كند در كشور سوئد شما محل اقامت مشخص  و پول كافي براي ماندن و برگشت به كشور ايران داريد اين مدارك شامل رزرو هتل مشخص شده در سوئد، گواهي تمكن مالي از بانك، كارت اعتباري بين المللي مي باشد. داشتن مدركي كه ثابت مي كند شما براي اين سفر بيمه نامه مسافرتي دارد. داشتن مدركي كه سفارت سوئد را متقاعد كند كه شما الزاما قبل از تمام شدن اعتبار ويزاي سوئد آن كشور را ترك مي كنيد، اين مدرك مي تواند شامل بليط هواپيما و يا رزرو بليط هواپيما براي برگشت شما به ايران باشد.

مدارك مورد نياز براي اخذ ويزاي توريستي سوئد

نكات مهمي كه به هنگام تهيه بليط هواپيماي استكهلم بايد بدانيد

وجود امنيت بالا در اين شهر شايد يكي از دلايلي باشد كه خيلي از گردشگران و جهان گردان را به سمت خود جذب مي كند.آمار جرم و جنايت در اين شهر بسيار پايين مي باشد. يكي ديگر از نكاتي كه بايد بدانيد اين است كه تمامي پليس هاي سوئدي به زبان انگليسي مسلط مي باشند و شما به راحتي مي توانيد با آن ها ارتباط برقرار كنيد.شماره اورژانس در كشور سوئد 122 مي باشد.

اگر براي اولين بار بليط هواپيماي استكهلم را خريديد و قصد سفر با تور سوئد را داريد ، بايد اين نكته را بدانيد كه براي خريد يا ورود به مكان هاي مختلف حتما بايد بليط تهيه كنيد و بدون هيچ گونه اعتراضي مثل ساير افراد درون صف بايستيد. استكهلم به خاطر موقعيت جغرافيايي خود در فصل هاي تابستان و بهار از مدت روشنايي و درخشش خورشيد بالايي برخوردار است، به طوري كه آفتاب تا نيمه هاي شب درون آسمان مي درخشد و براي مدت بسيار كوتاهي غروب مي شود و در ساعت 2 بامداد خورشيد دوباره در آسمان است.اگر جزء افرادي هستيد كه نور خورشيد هنگام خواب شما را آزار مي دهد حتما از چشم بند استفاده كنيد يا فصل ديگري را براي خريد بليط استكهلم انتخاب كنيد.

بايد توجه داشته باشيد كه در سوئد وقت شناسي و سر وقت بودن يك وظيفه مي باشد پس اگر بليط و يا قراري را سر ساعت مشخص مي كنيد بدون تاخير آن جا باشيد. براي مثال بليط هواپيماي استكهلم  براي قطار در راس ساعت 10:32 حركت مي كند اگر شما ساعت 10:33 آن جا باشيد قطعا يا از قطار جا مي مانيد يا از ورود شما جلوگيري مي شود.

مكان هاي ديدني در تور استكهلم

گرونا لوند يكي از پارك هاي تفريحي و گردشگري در شهر استكهلم مي باشد. اين پارك زيبا با قرار گرفتن در كنار رودخانه فضايي سبز و ويژه را براي تفريح تمامي سنين ايجاد كرده است . اگر بليط هواپيماي استكهلم  را تهيه كرده ايد حتما به اين پارك ديدني سري بزنيد.وجود ماشين هاي بازي بزرگ، كنسرت، رقص و پاي كوبي و رستوران هاي مختلف سبب مي شود تا بسياري از گردشگران بيشتر وقت خود را در اين پارك تفريحي بگذرانند. اگر امكان انتخاب زمان و تاريخ را داريد بهترين زمان براي رفتن به اين پارك فصل بهار و تابستان است.

ديدن از موزه ي موزه‌ي واسا يكي از بزرگ ترين و زيباترين موزه هاي شهر استكهلم مي باشد. اگر قصد سفر به كشور سوئد را داريد و بليط استكهلم  را تهيه كرده ايد حتما به اين موزه زيبا سر بزنيد.درون موزه يك كشتي بسيار بزرگ وجود دارد كه با كمك مرمت و ترميم آن را درون موزه آورده اند . اين موزه سالانه بيش از 1،000،000 بازديد كننده از سراسر جهان دارد. “موزه‌ي قرون وسطي” يكي ديگر از جاذبه هاي گردشگري در شهر استكهلم است. اگر بليط هواپيماي استكهلم را تهيه كرده ايد و به مكان هاي تاريخي غلاقه مند هستيد حتما بازديد از اين موزه را در برنامه خود بگنجانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.