چاي سبز، آلوورا و عسل نيوشا

۸ بازديد

چاي سبز، آلوورا و عسل نيوشا
۱۵ دقيقه در يك ليوان آبجوش سر پوشيده.
پس از اين زمان تي بگ آبگيري شده و خارج شود.

بدليل كيفيت بالاي آلوورا موجود در اين تي بگ و خواص بسيار مفيد آن براي پوست. ميتوان پس از اين مرحله و خنك شدن تي بگ آنرا روي چشم گذاشت و روي پست صورت ماليد و پس از ۲۰ دقيقه شست.

معرفي اجمالي محصول:
خواص درماني مخلوط چاي سبز، آلوورا و عسل نيوشا آنقدر زياد است كه نام گياه هزاردرمان را روي آن گذاشته اند. آلوورا داراي ويتامين هاي A ،B1 ،B2 ،B6 ،B12 ،E ،C و مواد معدني شامل كلسيم، سديم، آهن، پتاسيم، كروم، منگنز، مس و روي است. مخلوط چاي سبز، آلوورا و عسل نيوشا كمبود كلسيم را در بدن به حداقل مي رساند، جذب آن را تسريع نموده و در نهايت، آن را در تمام بدن پخش مي كند. از اين رو در پيشگيري و درمان پوكي استخوان مي‌تواند مفيد واقع شود.

از مفيدترين خواص مخلوط چاي سبز، آلوورا و عسل نيوشا كمك به كاهش وزن است. آلوورا با تحريك متابوليسم بدن باعث مي شود تا بدن كالري بيشتري بسوزاند. در واقع، مصرف آلو‌ورا به صورت خوراكي قدرت ايمني بدن را بالا برده و موجب نرمال شدن متابوليسم بدن مي‌شود.

مخلوط چاي سبز، آلوورا و عسل نيوشا به طور طبيعي مقاومت بدن را افزايش داده و خون را تصفيه مي كند. و از سوي ديگر، در رفع يبوست، درمان سوءهاضمه، بيماري هاي كبدي و آسم نيز مؤثر است. اين گياه دارويي، براي سلامتي دهان و لثه و درمان زخم معده، زخم هاي گوارشي، كم خوني، بي خوابي، درد كليه و براي انواع ديابت مفيد است.

تاريخچه:
براساس برخي داستان ها، اسكندر با توصيه ي ارسطو، جزيره ي سوكوترا را براي در امان نگه داشتن منابع آلوورا فتح كرد تا از اين گياه براي درمان زخم سربازانش استفاده كند.
آلو‌ورا در اندونزي زبان كروكوديل ناميده مي شود.
مصري ها آلوورا را «گياه ابديت» مي ناميدند و از آن براي درمان عفونت و بيماري هاي پوستي استفاده مي كردند.
در امپراطوري هند، چين، يونان و روم، آلوورا براي درمان زخم، گزيدگي، سوختگي، عفونت، التهاب و تورم استفاده مي شد.
بر اساس علم آيورودا، آلوورا داراي چهار طعم شيرين، ترش، تلخ و گس است.

كاربرد در طب قديم:
در طب سنتي، از آلوورا براي برطرف كردن يبوست، اگزما، شورۀ سر و ريزش مو استفاده مي شود. اين گياه را براي كنترل ديابت و درمان آسم، سؤهاضمه و بيماري هاي كبدي مفيد مي دانند.

مواد موثر:
ژل و شيره (شيرابه) دو ماده ي اصلي هستند كه اين گياه توليد مي كند. به طور كلي آلوورا حاوي انواع ويتامين ها، آنزيم ها، موادمعدني، قندها، ليگنين، ساپونين ها، ساليسيليك اسيد و آمينو اسيدها است. آنتراكوئينون هاي آلوئين و اِمودين، مليّن و ضد ميكروب هستند. گلوكومانان و آسمانان از تركيبات اصلي ژل هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.