تور هرمزگان

۱۴ بازديد

تور هرمزگان

در هرمزگان جاذبه هاي تاريخي، گردشگري، تفريحي و تجاري بي شماري وجود دارد كه باعث شده است هر روزه گردشگران بسياري قصد سفر به اين استان زيبا را داشته باشند. بسياري از مسافراني كه به بندر عباس مي روند، نيز به سبب پيدا كردن شغل و كار در بنادر تجاري اين استان به هرمزگان سفر مي كنند. اما اگر شما مي خواهيد يك سفر تفريحي به بندر عباس و ديگر شهرستان ها و جزاير معروف آن داشته باشيد، بهتر است از تور هرمزگان استفاده كنيد. استفاده از تور هرمزگان باعث مي شود، به مقدار زيادي در هزينه هاي سفر شما صرفه جويي شود. هم چنين شما با كمك تورليدر و راهنماي تور مي توانيد به همه ي نقاط گردشگري اين استان برويد و لذت ببريد. خوشبختانه استفاده از تور باعث مي شود، يك سفر برنامه ريزي شده و دقيق داشته باشيد و خيالتان از بابت بسياري از مسائل به كلي راحت شود. چرا كه قبلا آژانس و تور شما به اين دغدغه هاي مسافران انديشيده و راه كارهاي اساسي را در اين زمينه اتخاذ كرده است.

اگر شما هم قصد سفر به جنوب و خريد تور هرمزگان را داريد، حتماً بايد اطلاعات كاملي نيز در اين زمينه داشته باشيد، تا بتوانيد يك سفر ايمن و برنامه ريزي شده و خاطره انگيز براي خود و خانواده تان بسازيد. اگر شما هم كنجكاو شده ايد، بيشتر در اين مورد بدانيد، با ما در ادامه مطلب همراه باشيد.

راهنماي سفر به استان هرمزگان

هرمزگان يكي از استان هاي جنوب كشور است كه جاذبه هاي گردشگري و توريستي فراواني نيز دارد. آب و هواي هرمزگان معمولاً در بيشتر فصول سال گرم و خشك مي باشد. اما وجود جاذبه هاي فراوان و جزيره هاي گردشگري بي نظير باعث شده است، مردم ايران از سفر به هرمزگان استقبال كنند. جمعيت اين استان طبق سرشماري سال 1395 در حدود 1 ميليون و 800 هزار نفر بوده است. مركز استان هرمزگان شهر بندر عباس است كه يكي از بزرگترين بنادر تجاري ايران نيز محسوب مي شود. مي توان گفت استان هرمزگان و به ويژه شهر هاي بندر عباس و جزاير قشم و كيش نقش بسيار اساسي را در اقتصاد و تجارت ايران ايفا مي كنند. اما عمده علاقه ي گردشگران براي سفر به استان هرمزگان معطوف به جزاير و مناطق آزاد قشم و كيش و ديگر جزاير مي شود. در ادامه ي مقاله نيز قصد داريم بيشتر درباره ي هرمزگان و جاذبه هاي توريستي آن صحبت كنيم. همان طور كه گفتيم هرمزگان در جنوب ايران واقع شده است. اين استان از غرب و شمال غربي با استان هاي بوشهر و فارس از جنوب با درياي عمان و خليج فارس، از شرق با استان سيستان و بلوچستان و از شمال شرق با كرمان مرز مشترك دارد. هرمزگان داراي 13 شهرستان، 23 شهر و 14 جزيره مي باشد. در جنوب اين استان تنگه ي هرمز واقع شده است و حدود 900 كيلومتر با آب هاي درياي عمان و خليج فارس مرز آبي دارد. شما در تور هرمزگان مي توانيد از مناظر طبيعي و گردشگري شهرستان ها و جزاير اين استان ديدن فرماييد.

راهنماي سفر به استان هرمزگان

بهترين زمان سفر با تور هرمزگان

ميانگين دما در استان هرمزگان تقريباً 27 درجه است و اين حاكي از آن است كه اين استان يكي از گرم ترين نقاط كشور مي باشد. اگر شما با گرما مشكل داريد، بايد بگوييم بهترين زمان خريد تور هرمزگان براي شما مي تواند فصل زمستان و اواخر پاييز باشد. در اين نقطه از سال كه تمام نقاط ايران سرد و حتي با ريزش برف و باران همراه هستند، در بندر عباس هوا بسيار مطبوع و بهاري است و شما مي توانيد سفري خوش و راحت به بندر عباس داشته باشيد. البته اين را نيز بايد اضافه كنيم كه فصل بهار و مخصوصاً ايام نوروز نيز مسافران بسياري به استان هرمزگان و جزاير آن سفر مي كنند. اين موقع از سال هم مي تواند هوا كمي بهتر باشد. اما در فصل زمستان و به ويژه در ماه هاي تير و مرداد هوا بسيار گرم است و تحمل آن دشوار مي باشد.

اطلاعات پرواز و فرودگاه هرمزگان

شما براي خريد تور هرمزگان مي توانيد از پرواز هاي دو فرودگاه اين استان يعني فرودگاه بندر عباس و فرودگاه قشم استفاده كنيد. فرودگاه بندر عباس يكي از پر ترافيك ترين فرودگاه هاي كشور است و تقريباً در 5 كيلومتري مركز شهر بندر عباس و در چهار راه پگاه قرار دارد. اين فرودگاه 7 متر با سطح دريا فاصله داشته و در هفته حدود 250 پرواز در آن انجام مي شود. فرودگاه ديگري كه در تور هرمزگان مي توان از آن استفاده كرد، فرودگاه بين المللي ديرستان قشم مي باشد. اين فرودگاه 12 متر با سطح دريا فاصله دارد و فاصله ي قشم تا تهران را در حدود 1 ساعت و 50 دقيقه طي مي كند. علت نام گذاري اين فرودگاه به خاطر نزديكي آن به روستاي معروف ديرستان مي باشد.

بهترين جاذبه هاي ديدني و تفريحي تور هرمزگان

جاذبه هاي گردشگري و توريستي هرمزگان

شما در تور هرمزگان مي توانيد از جاذبه هاي گردشگري بندر عباس و ساير شهر ها ديدن كنيد. در اين بخش مي خواهيم تعدادي از مهم ترين جاذبه هاي گردشگري و توريستي هرمزگان را معرفي كنيم.

جنگل هاي حرا

يكي از جاذبه هاي گردشگري بسيار معروف استان هرمزگان، جنگل هاي حرا مي باشند كه در جزيره قشم واقع شدند و در هنگام مد آب، سر از آب بيرون مي آورند.

عمارت كلاه فرنگي

عمارت كلاه فرنگي نيز از ديگر جاذبه هاي توريستي و تاريخي بندر عباس است كه قدمتش به دوران صفويه باز مي گردد و در آن هنگام جايي براي داد و ستد و تجارت بوده است.

عمارت كلاه فرنگي

قلعه فين

قلعه فين نيز يكي ديگر از آثار تاريخي شهر است كه قدمتش به صدر اسلام برمي گردد و نقش دژباني و محافظت از شهر را داشته است.

از ديگر جاذبه هاي گردشگري هرمزگان كه مي توانيد در تور هرمزگان از آن ها ديدن كنيد، مي توان به صد مشتا، گل فشان يربشترون، گنبد نمكي لارك، آبشار كرون، چشمه آبگرم گنو، پل لاتيدان، مسجد گله داري، غار نمكي، قلعه پرتغالي ها، شهر زير زميني كاريز، كشتي يوناني به گل نشسته و… اشاره كرد. البته برخي از اين مناطق گردشگري در جزيره ها و شهرستان هاي استان هرمزگان واقع شده اند كه در تور هرمزگان مي توانيد از آن ها ديدن كنيد.

جاذبه هاي تفريحي آبي و ورزشي هرمزگان

دور از انتظار است كسي از تور هرمزگان استفاده كند، اما تفريحات آبي و ورزشي و …. آن را از دست بدهد. در اين جا بهتر است چند نمونه از تفريحاتي را كه مي توان در تور توريستي هرمزگان در جزاير و شهر هاي مختلف استان انجام داد و از آن لذت برد را معرفي كنيم.

پارك دلفين ها

پارك دلفين ها يكي از تفريحگاه هايي است كه نبايد در تور هرمزگان آن را از دست بدهيد. اين پارك در جزيره ي كيش واقع شده است.

قايق سواري

اما از تفريحات آبي كه مي توانيد در جزاير هرمزگان مثل كيش و قشم انجام دهيد، قايق سواري است.

البته نبايد از جت اسكي، اسكي روي آب و غواصي بگذريم. البته اين ورزش ها و تفريحات كمي گران هستند، اما لذت يك بار امتحان كردن را دارند. در تور تفريحي هرمزگان شما مي توانيد از باغ پرندگان و اسكله ي تفريحي نيز استفاده كنيد.

بهترين مراكز خريد و بازارها در هرمزگان

بعيد است به بندر عباس و شهرها و مناطق گردشگري استان هرمزگان سفر كنيد، اما از مراكز خريد آن بازديد نداشته باشيد. در اين جا مي خواهيم چند مركز خريد و بازار معروف در بندر عباس را معرفي كنيم.

از جمله مهم ترين و معروف ترين بازار هاي هرمزگان بازار قديم يا سنتي بندر عباس مي باشد. اين بازار هم اكنون در خيابان طالقاني شهر قرار دارد. اگر به گشت و گذار در بازار سنتي بندر عباس بپردازيد و به انتهاي آن برسيد، مي توانيد وارد بازار ماهي فروشان بندر عباس بشويد. در اين بازار انواع ماهي هاي تازه به فروش مي رسند. از ديگر مراكز خريد بندر عباس كه مي توانيد در تور هرمزگان از آن ها خريد كنيد، مي توان به مجتمع تجاري ستاره شهر، مجتمع تجاري ستاره جنوب، مركز تجاري زيتون، مركز خريد سيتي سنتر، مجتمع تجاري رويال 2، مركز خريد نخيل سنتر و … اشاره كرد. شما در اين بازار ها اغلب كالاهاي مورد نياز خود را خواهيد يافت.

سوغاتي هاي هرمزگان

سوغاتي هاي هرمزگان

صنايع دستي مختلفي در هرمزگان توليد مي شود كه از مهم ترين سوغاتي هاي هرمزگان نيز محسوب مي شوند. براي مثال مي توان به انواع گبه دوزي، حصير بافي، سفال گري، عبادوزي، گلابتون دوزي و خوس دوزي اشاره كرد. انواع و اقسام پارچه هاي محلي و رنگي نيز از ديگر سوغات تور توريستي هرمزگان مي باشند. ماهي، مركبات و خرما نيز از جمله سوغاتي هاي خوردني تور هرمزگان به شمار مي روند.

بهترين هتل هاي هرمزگان

كيفيت هتل ها در شهر بندر عباس بسيار خوب مي باشد و شما با هر هزينه اي كه بخواهيد، مي توانيد در تور هرمزگان هتل مناسبي براي اقامت پيدا كنيد. از جمله هتل هاي لوكس و 5 ستاره بندر عباس مي توان به هتل هما در بولوار پاسداران و نزديك به دريا، هتل هرمز در بولوار امام خميني كه داراي يك مركز خريد نيز مي باشد و بسياري امكانات لوكس و عالي دارد، اشاره كرد. هتل بين المللي خليج فارس از ديگر هتل هاي 5 ستاره است كه در تور لوكس هرمزگان مي توانيد در آن اقامت داشته باشيد. اين هتل در نزديكي بندر شهيد رجايي قرار دارد.

اما اگر بخواهيم هتل هايي با درجه پايين را معرفي كنيم، بايد به هتل آتيلار كه بلند ترين آسمان خراش بندر عباس مي باشد، اشاره كنيم. اين هتل از جمله هتل هاي 4 ستاره شهر مي باشد. هتل ايران نيز كه به تازگي افتتاح شده است، يك هتل 3 ستاره است و مي تواند جواب گوي كليه نياز هاي شما باشد. اما اگر باز هم به دنبال هتل ارزان تري باشيد، مي توانيم هتل فروغ را معرفي كنيم كه يك هتل 2 ستاره بوده و در بولوار امام خميني شهر واقع شده است.

بهترين رستوران هاي هرمزگان

علاوه بر رستوران هايي كه در هتل هاي لوكس هرمزگان موجودند، مي خواهيم تعدادي از بهترين رستوران هاي هرمزگان را معرفي كنيم. يكي از معروف ترين رستوران هاي هرمزگان رستوران داريوش است كه در بزرگراه شهيد رجايي بندرعباس واقع شده است. در اين رستوران انواع غذاهاي سنتي و كباب ها و برخي غذاهاي شمالي سرو مي شود. رستوران ستاره جنوب از ديگر رستوران هاي بندر عباس است كه اتفاقاً در قشم نيز شعبه دارد. اين رستوران در خيابان طالقاني بندر عباس قرار گرفته و طراحي آن كاملاً سنتي مي باشد. اما اگر به دنبال غذاي ايتاليايي هستيد، رستوران ايتاليايي روژه را از دست ندهيد. البته در اين رستوران علاوه بر غذا هاي ايتاليايي، غذاهاي دريايي و سنتي نيز طبخ مي شوند. از ديگر رستوران هايي كه در تور ارزان قيمت هرمزگان مي توانيد در آن ها به ميل كردن غذا بپردازيد، مي توان به رستوران كشتيراني، مجلل، هشت بهشت، رستوران امپراطور و …. اشاره كرد.

در تور ديدني هرمزگان مي توانيد از غذا هاي محلي اين منطقه استفاده كنيد كه اغلب نيز شامل غذاهاي دريايي مي شوند. براي مثال يكي از غذاهاي معروف هرمزگان، سوارغ يا سوراخ است كه از يك نوع ماهي در آن استفاده مي شود. از جمله غذا هاي سنتي هرمزگان مي توان به مهياوه، ماهي مركب يا عنكاس، ماهي برشته، پلشك صدف حلزوني، معجون دريايي، كوسه ماهي و هواري مي باشند. همان طور كه گفتيم در اغلب غذا هاي محلي جنوبي از ماهي استفاده مي شود.

بهترين رستوران هاي هرمزگان

خدمات تور هرمزگان

در تور توريستي هرمزگان خدمات و امكانات مختلفي براي شما فراهم شده است. شما با خريد و رزرو تور تفريحي هرمزگان مي توانيد بليط رفت و برگشت به بندر عباس يا كيش و قشم را دريافت كنيد كه البته اين كه از كدام بليط ها استفاده كنيد، به امكانات تور و علايق خودتان بستگي دارد. هم چنين شما از بيمه مسافرتي برخوردار خواهيد بود. شما مي توانيد از بين هتل هايي كه تور هرمزگان برايتان در نظر گرفته است، هتل دلخواه خود را انتخاب كنيد. شما در هنگام ورود به شهر نيز مي توانيد از ترانسفر و گشت هاي درون شهري نيز استفاده كنيد. از ديگر خدمات تور لحظه آخري هرمزگان مي توان به وجود تورليدر و راهنماي بومي اشاره كرد.

تور هرمزگان معمولاً 3 شب و 4 روز يا 7 شب و 8 روزه انجام مي شوند. شما مي توانيد مي توانيد خدمات و امكانات مختلف را خود به دلخواه خودتان انتخاب كنيد. البته اگر مي خواهيد يك سفر لوكس داشته باشيد، مي توانيد پكيج تور لوكس هرمزگان را انتخاب كرده و بقيه كار ها را به ما بسپاريد. سفر شما به صورت هوايي انجام خواهد شد و بليط ها بلافاصله صادر مي شوند.

نكات مهم در تور هاي هرمزگان

سعي كنيد پيش از سفر به هرمزگان در مورد فرهنگ و آداب و رسوم مردم شهر كاملاً تحقيق كنيد و سپس برنامه ريزي درستي براي خريد تور هرمزگان و سفر به شهر داشته باشيد. بهتر است هزينه هاي اصلي سفر را پيش از خريد تور لحظه آخري هرمزگان محاسبه كنيد، تا در حين سفر دچار مشكل نشويد. نكته ي ديگر اين كه سعي كنيد، تور ارزان قيمت هرمزگان را از آژانس هاي معتبر خريداري كنيد. پيش از خريد تور هرمزگان در مورد قيمت هاي تور هرمزگان تحقيق كرده و سپس تور مورد نظر تان را خريداري كنيد. اگر هر گونه سؤالي در اين زمينه داريد، مي توانيد با سايت ما در ميان بگذاريد، ما پاسخ گوي شما در اين زمينه خواهيم بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.