تور مشهد

۱۱ بازديد

تور مشهد

كشور ايران به عنوان يكي از خوش آب و هواترين و زيباترين كشورهاي خاورميانه محسوب مي‌شود. اين كشور داراي شهرهاي زيبا با جاذبه‌هاي گردشگري مهم مي‌باشد. يكي از اين شهرها شهر مشهد است. تور مشهد نه تنها به عنوان يكي از بهترين تورهاي داخلي براي ايرانيان بلكه براي بسياري از كشورهاي اطراف نيز جذاب مي‌باشد. بسياري از افراد در مقاطعي از سال براي يك بار هم كه شده به اين شهر سفر مي‌نمايند. سفر با تور مشهد داراي زواياي مختلفي مي‌باشد، كه ما در اين متن قصد داريم شما را با اين جزئيات آشنا نماييم. اگر قصد سفر با تور مشهد را داريد ما را تا پايان متن همراهي نماييد.

معرفي شهر مشهد

مشهد شهر علي بن موسي‌الرضا، شهر دعاها و شهر خوبي‌ها مي‌باشد. اين شهر به عنوان قطب مذهبي و گردشگري در ايران محسوب مي‌شود. مشهد در شمال شرقي ايران، مركز استان خراسان رضوي مي‌باشد. اين شهر قدمتي تاريخي دارد. شهر مشهد با وسعت 351 كيلومترمربع به عنوان يكي از بزرگ‌ترين شهرهاي ايران محسوب مي‌شود. در اين شهر 3 ميليون نفر زندگي مي‌كنند. در سال 1388 شهر مشهد به عنوان پايتخت معنوي ايران نام‌گذاري شد. مشهد به دليل بودن مرقد مطهر هشتمين اختر تابناك آسمان ولايت امام رضا (ع) يكي از قطب‌هاي گردشگري در ايران محسوب مي‌شود. سالانه بسياري از افراد با تور مشهد به اين شهر سفر مي‌كنند و از سفر خود لذت مي‌برند. زبان اكثر مردمان اين شهر فارسي با لهجه شيرين مشهدي مي‌باشد. به‌واسطه گردشگراني كه با تور مشهد به اين شهر سفر مي‌كنند، بازار و كسب و كار افراد رونق بسياري دارد. در ادامه ابعاد سفر به اين شهر را به خوبي بررسي خواهيم كرد.

mashhad-tour

تور مشهد

همان طور كه در متن بالا عنوان شد، شهر مشهد يكي از شهرهاي توريستي در ايران محسوب مي‌شود. به صراحت مي‌توان گفت كه بسياري از مردم، تور مشهد را از آژانس‌هاي مسافرتي درخواست مي‌نمايند و با سفر به اين شهر علاوه بر زيارت در حرم امام رضا از ساير جاذبه‌هاي ديدني آن لذت مي‌برند. تور مشهد توسط اكثر آژانس‌هاي مسافرتي به مسافران ارائه مي‌شود. گفتني است اين تور به عنوان يكي از پر درخواست‌ترين تورها از قيمت مناسبي برخوردار است. با توجه به هزينه‌اي كه افراد براي اين تور در نظر گرفته‌اند، خدماتي كه در اين تور ارائه مي‌شود، متفاوت مي‌باشد. اين خدمات مي‌تواند شامل نوع هتل، وسيله حمل و نقل، خورد و خوراك و … در طي تور مشهد باشد. لازم به ذكر است تعداد روزهايي كه افراد در اين شهر مي‌مانند، در قيمت اين تور تأثيرگذار مي‌باشد.

mashhad-tour

بررسي آب و هواي مشهد

شهر مشهد به عنوان يكي از شهرهاي شمال شرقي ايران داراي آب و هواي متغيري است.

زمستان هاي اين شهر داراي آب و هواي بسيار سرد و خشك مي باشد. لازم به ذكر است تابستان هاي آن نيز داراي هوايي گرم مي باشد كه در بعضي از اوقات دماي هوا تا 45 درجه نيز بالا مي رود. آب و هوا در فصل هاي پاييز و بهار معتدل است و بسياري از افراد مي توانند، در اين فصل ها تور مشهد را تجربه نمايند. در كل مي توان گفت آب و هواي شهر مشهد معتدل مي باشد.

mashhad-tour

بهترين زمان براي رفتن به تور مشهد

يكي از موضوعاتي كه ذهن افراد را براي رفتن به تور مشهد مشغول كرده است، بهترين زمان سفر به اين شهر است. با توجه به بررسي آب و هواي اين شهر مي‌توان گفت افراد مي‌توانند، در 4 فصل تور مشهد را تجربه نمايند. از طرفي شهر مشهد آن‌قدر براي ايرانيان و ساير مسافران خارجي محبوب است، كه در دماي 50 درجه بالاي صفر و 50 درجه پايين صفر از بازديد اين شهر دست نخواهند كشيد. در كل بهترين زمان از لحاظ آب و هوايي براي رفتن به تور مشهد فصل بهار مي‌باشد. گفتني است پارامترهايي چون زمان، سليقه، هزينه و … در تعيين زمان استفاده از تور مشهد تأثيرگذار مي‌باشد. به‌طور مثال بعضي از افراد فقط در تابستان‌ها مي‌توانند به سفر بروند. لازم به ذكر است هزينه تور مشهد در فصل تابستان با توجه به ازدحام بالاي مسافران كمي بالاتر از حد معمول مي‌باشد.

mashhad-tour

روش هاي سفر به تور مشهد

روش هاي سفر به تور مشهد با توجه به آژانس مسافرتي ارائه دهنده تور، بودجه مالي افراد و مسافت، متغير مي باشد. افراد مي توانند براي سفر به تور مشهد از وسيله هاي حمل و نقلي چون هواپيما، قطار و اتوبوس استفاده نمايند. افرادي كه از راه دور مي آيند، اكثراً از وسايل نقليه اي مانند هواپيما و قطار استفاده مي كنند. البته سفر با اتوبوس نيز امكان پذير است، اما به دليل مسافت راه كمي خسته كننده مي باشد. لازم به ذكر است توريستان خارجي اكثراً با هواپيما به اين شهر سفر مي نمايند. افرادي كه قصد دارند به صورت شخصي به شهر مشهد سفر نمايند، مي توانند از ماشين شخصي خود استفاده كنند. توصيه ما براي تجربه تور مشهد سفر با قطار مي باشد، زيرا هم هزينه كمتري را دارد و هم خستگي كمتر در افراد مشاهده مي شود.

mashhad-tour

خدمات فرودگاهي در مشهد

در متن بالا گفته شد براي سفر به شهر مشهد مي توان از وسايل نقلي چون اتوبوس، قطار و هواپيما استفاده كرد. گفتني است يكي از مهمترين وسايل نقليه اي كه براي رفتن به تور مشهد استفاده مي شود، هواپيما مي باشد. استفاده از هواپيما براي توريستان خارجي كه قصد دارند، از شهر مشهد بازديد نمايند، بيشتر مي باشد. لذا فرودگاه بين المللي مشهد يكي از بهترين و بزرگترين فرودگاه هاي ايران محسوب مي شود. اين فرودگاه يكي از فرودگاه هاي قديمي در ايران است و در هفته صدها پرواز را پذيرا مي باشد. با توجه حجم پروازها و ميزباني از زائران امام رضا (ع) اين فرودگاه بهترين خدمات را از لحاظ ترانسفر فرودگاهي و پروازي به مسافران خود ارائه مي دهد.

mashhad-tour

جاذبه هاي تاريخي در تور مشهد

مي توان گفت شهر مشهد به عنوان يكي از تاريخي ترين شهرهاي ايران محسوب مي شود و آثار تاريخي به كرات در اين شهر ديده مي شود. در متون بالا بارها به حرم آقا امام رضا (ع) هشتمين اختر تابناك آسمان ولايت اشاره كرديم. مي توان گفت يكي از مهم ترين آثار تاريخي و گردشگري در اين شهر حرم امام رضا مي باشد. به صراحت مي توان گفت چيزي در حدود 70 درصد از گردشگران تور مشهد را تنها به دليل زيارت از اين حرم انتخاب مي نمايند. از ديگر جاذبه هاي تاريخي اين شهر مي توان به حرم فردوسي شاعر معاصر ايران، آرامگاه نادرشاه افشار و خانه تاريخي ملك اشاره كرد. در كل مي توان گفت جاذبه هاي تاريخي و گردشگري در اين شهر بسيار متعدد مي باشند و افراد مي توانند در تور مشهد از آن ها بازديد نمايند.

mashhad-tour

ساير جاذبه هاي گردشگري مشهد

گفتني است جاذبه هاي گردشگري كه در تور مشهد مي توان از آن ها بازديد نمود، تنها به جاذبه هاي تاريخي اين شهر محدود نخواهند شد. به عنوان مثال يكي از جاذبه هاي گردشگري كه مي توان در تور مشهد از آن لذت برد، پارك موج هاي آبي مي باشد. شما مي توانيد در اين مجموعه آبي انواع بازي هاي هيجان انگيز آبي را تجربه نماييد. از ساير جاذبه هاي گردشگري كه در تور مشهد بايد از آن ها بازيد نمود، مي توان به شهربازي پارك ملت، باغ ملي، سد كارده، بند گلستان، باغ وحش وكيل آباد، باغ گياه شناسي، پارك وكيل آباد و… اشاره كرد.

mashhad-tour

بهترين رستوران هاي مشهد

شهر مشهد به دليل توريستي بودن داراي رستوران هاي بسيار زيادي مي باشد. لازم به ذكر است، رنج قيمتي اين رستوران ها مختلف مي باشد و افراد مي توانند با توجه به بودجه خود يكي از اين رستوران ها را براي تهيه وعده هاي غذايي انتخاب نمايند. از معروف ترين رستوران هايي كه در اين شهر وجود دارد، مي توان به رستوران پسران كريم مشهد، رستوران ارم شانديز، رستوران رضايي، رستوران بزرگ پديده شانديز، رستوران تشريفات مشهد، رستوران هتل درويشي و… اشاره كرد. لازم به ذكر است فست فودي ها و رستوران هاي كوچك تري در اين شهر آماده پذيرايي از توريستان تور مشهد مي باشد. اشاره به اين نكته الزامي است كه بسياري از ارائه دهندگان تور، وعده هاي غذايي مسافران را بر عهده مي گيرند.

mashhad-tour

بهترين مراكز خريد مشهد

يكي از مهم ترين ويژگي هايي كه شهر مشهد دارد، مراكز خريد بزرگ و متعدد آن مي باشد. مسافران تور مشهد مي توانند با مراجعه به اين مراكز خريد سوغاتي ها و كالاهاي مورد نطر خود را تهيه نمايند. يكي از بزرگترين مراكز خريد در مشهد بازار بزرگ رضا محسوب مي شود. شما مي توانيد سوغات شهر مشهد را در اين بازار بزرگ تهيه نماييد. از ساير مراكز خريد بزرگ و معروف اين شهر مي توان به برج آلتون، مركز خريد زيست خاور، مشهد مال، كاسپن مد، مجتمع وصال، مركز خريد خورشيد، مركز خريد آرمان، بازار فردوسي، بازار گوهر شاد و … اشاره كرد. لازم به ذكر است قيمت كالاها به خصوص لباس در اين شهر بسيار مقرون به صرفه مي باشد.

mashhad-tour

بحث پاياني

 تور مشهد به عنوان يكي از تورهاي محبوب در ايران شناخته مي شود. بسياري از كشورهاي شيعه نشين اطراف، طي فصول مختلف به اين شهر سفر مي نمايند. اين شهر از امكانات بسيار خوبي برخوردار است. داشتن هتل هاي مختلف، هتل آپارتمان ها، رستوران هاي باكيفيت و جاذبه هاي گردشگري بسيار متنوع از عوامل جذب توريست در اين شهر مي باشد. در تور مشهد حتماً از تور ليدران استفاده كرده و براي شناخت مكان هاي گردشگري اين شهر از آن ها ياري بخواهيد.

از اينكه ما را تا پايان متن همراهي كرديد سپاس گزاريم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.