چگونه رنگ اتاق خواب مي‌تواند حالمان را خوب كند؟

۱۲ بازديد

چگونه رنگ اتاق خواب مي‌تواند حالمان را خوب كند؟

اگه يادتان باشد، قبلا فيلم‌ها سياه و سفيد بودند. فرض كنيد زندگي ما سياه و سفيد باشند؛ چه اتفاقي مي‌افتاد؟ احتمالا زندگي خيلي كسل‌كننده‌اي داشتيم. اما خيلي زود رنگ‌ها به فيلم‌ها اضافه شدند و ما توانستيم ببينيم كاغذ ديواري اتاق خواب “آقا و خانم اسميت” چه رنگي بود! به همين ترتيب در دنياي واقعي رنگ تاثير زيادي در حس و حال ما دارد و حالات رواني ما را تغيير مي‌دهد. اجازه بدهيد از يك تجربۀ شخصي بگويم؛ من دوستي دارم كه هر وقت به خانه‌اش مي‌روم و شب در اتاقش مي‌خوابم، ديگر دوست ندارم بلند شوم و اين اتفاق به رنگ اتاق خواب او برمي‌گردد؛ چرا كه رنگ ديوارهايش سورمه‌اي رنگ هستند.

شايد تصور كنيد كه رنگ اتاق خواب اهميت زيادي ندارد، اما اگر همين فردا رنگ اتاق خواب خود را عوض كنيد خواهيد ديد كه بدون اضافه كردن هيچ وسيله‌اي چقدر همه چيز تغيير مي‌كند و چقدر حالتان مي‌تواند بهتر شود. اما سوال اصلي اينجا پيش مي‌آيد: “رنگ اتاق خواب من چه رنگي باشد؟” قبل از جواب دادن به اين سوال بايد بدانيد كه شما دنبال چه چيزي هستيد؟ آيا مي‌خواهيد وقتي وارد اتاقتان مي‌شويد حس آرامش توام با كرختي را تجربه كنيد يا حس سرزندگي؟

بعد از اينكه فهميديد چه مي‌خواهيد وقت خواندن اين مقاله است. ما انواع رنگ اتاق خواب را با تاثيرهايش بر فضا و حس و حال اتاق به شما معرفي مي‌كنيم. بعد از اين تنها كافي است آستين‌هاي خود را بالا بزنيد و دست به كار شويد.

سبز يادآور طبيعت

سبز يكي از رنگ‌هاي سرد است كه آرامش را القا مي‌كند. اما اگر سايه‌ي مناسبي از اين رنگ را انتخاب كنيد، فضايي سرزنده و پر از انرژي در اتاق خواب ايجاد مي‌كنيد. سبز طوسي و سبز خزه‌اي جز رنگ‌هايي هستند كه باعث احساس آرامش و افزايش تمركز مي‌شوند. اگر مي‌خواهيد رنگ اتاق خواب شما در طيف سبز رنگ باشد، بايد بدانيد كه سبز كاهويي، سبز كمرنگ و سبزآبي روشن در اين طيف، باعث كاهش فشار خون و در نهايت ثبات بدن و آرامش شما مي‌شود. اين رنگ جز رنگ‌هايي است كه هم در اتاق خواب دخترانه استفاده مي‌شود و هم پسرانه. تخت و بقيه وسايل اتاق هم مي‌تواند خاكستري روشن و تيره باشد.

best-color-bedroom

آبي روشن مثل بي‌كرانگي دريا

اين رنگ به دليل آرامشي كه القا مي‌كند رنگ بسيار مناسبي براي اتاق خواب است. هر چقدر آبي روشن‌تر باشد و بيشتر با سفيد باشد، اين حس را بيشتر به ما منتقل مي‌كند. البته بايد بدانيد كه آبي رنگي است كه احساس كسالت و كرختي هم به شما مي‌دهد. تركيب آبي روشن با آبي‌هاي پررنگ تركيب بسيار خوبي براي رنگ اتاق خواب شما است. مي‌توانيد ديوارها را رنگ كنيد و يا از كاغذ ديواري اتاق خواب استفاده كنيد. اگر مي‌خواهيد از كاغذ ديواري استفاده كنيد بهتر است از طرح‌هاي ساده و آرامش‌بخش در اتاق خواب استفاده كنيد.

best-color-bedroom

قهوه‌اي روشن، رنگ اتاق خواب لوكس

قهوه‌اي روشن يا كاراملي رنگي خاص است كه جز رنگ‌هاي خنثي محسوب مي‌شود. اين رنگ براي اتاق خواب بسيار مناسب است و اگر تركيب رنگ درستي را انتخاب كنيد، احساس لوكس بودن و راحتي به شما مي‌دهد. تركيب اين رنگ با سرمه‌اي، ليمويي و سفيد بسيار شيك است.

best-color-bedroom

شيري، سفيدِ سرزنده‌تر

اگر رنگ سفيد را دوست داريد اما فكر مي‌كنيد كه اتاق خواب را بي‌روح و سرد مي‌كند، رنگ شيري انتخاب مناسبي براي شماست. شيري همان سفيد است كه با كمي زرد تركيب شده است. در نگاه اول اگر برويد داخل يك اتاق شيري رنگ شايد فكر كنيد ديوارها سفيدند، اما اين رنگ يك تفاوت اساسي با سفيد دارد و آن هم اين است كه خشكي و بي‌روحي رنگ سفيد را ندارد. اين رنگ با قهوه‌اي سوخته تركيب بسيار مناسبي است و چرم‌هاي تيره هم با آن همخواني دارند. مثلا مي‌توانيد يكي از ديوارها را به رنگ شيري دربياوريد و براي ديوار كناري از كاغذ ديواري اتاق خواب طرح چرم استفاده كنيد.

best-color-bedroom

قرمز براي اتاق خواب هيجان انگيز

اگر مي‌خواهيد وقتي به اتاق خوابتان وارد مي‌شويد حس سرزندگي و هيجان تجربه كنيد، قرمز براي  رنگ اتاق خواب شما مناسب است. البته اگر مي‌خواهيد از رنگ قرمز استفاده كنيد و همچنان آرامش براي خواب هم داشته باشيد مي‌توانيد از سايه‌ي رنگ قرمز استفاده كنيد. قرمز آجري، شرابي و شاه بلوطي سايه‌هاي خوبي از قرمز به رنگ اتاق خواب اضافه مي‌كند. اگر مي‌خواهيد هيجان را كمي بيشتر كنيد، از قرمز گوجه‌اي استفاده كنيد. همچنين اين رنگ براي اتاق خواب دخترانه و پسرانه نيز رنگ مناسبي است. بچه‌ها معمولا رنگ‌هاي شاد و سرزندگي و هيجان را دوست دارند و اين رنگ آنها را به وجد مياورد.

best-color-bedroom

سفيد

سفيد رنگ پرطرفداري براي اتاق خواب است. خاصيت اصلي اين رنگ اين است كه به هم ريختگي و كثيفي در آن بيشتر به چشم مي‌آيند. البته سفيد بيش از حد، خسته كننده است و اگر رنگ اتاق خواب شما سفيد است بهتر است براي وسايل از رنگ‌هاي متنوع ديگر استفاده كنيد. يكي از خوبي‌هاي سفيد اين است كه تقريبا با همه‌ي رنگ‌ها ست مي‌شود.

best-color-bedroom

بنفش، يادآور بوي ياس

اگر اتاق خواب شما كوچك است و مي‌خواهيد بزرگ‌تر جلوه كند، بنفش روشن را امتحان كنيد. علاوه بر اين بنفش بسيار رنگ آرامش بخشي است و با سفيد تركيب بسيار شيكي است.

best-color-bedroom

صورتي، رنگ اتاق خواب دخترانه

اين رنگ يكي از پرطرفدارترين رنگ‌ها براي اتاق خواب دخترانه است. چون صورتي و گلبهي ما را ياد باربي مي‌اندازد و لطافت و معصوميت را القا مي‌كند. البته اين به اين معني نيست كه اين رنگ براي اتاق خواب بزرگسال مناسب نيست، اتفاقا گلبهي رنگ خوشايند و آرام‌بخشي براي اتاق خواب است وبا بنفش  و خاكستري تيره تركيب خوبي ايجاد مي‌كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.