راهنماي سفر به مالزي

۱۴ بازديد

سفر به مالزي يكي از هيجان انگيزترين و خاطره انگيزترين سفرهاي خارجي است. در اين كشور جاذبه هاي گردشگري متنوعي وجود دارد كه در كنار طبيعت آن مي تواند دليل قانع كننده اي براي سفر به مالزي باشد. اگر شما هم قصد سفر به مالزي را داريد اين مطلب را دنبال كنيد تا با شگفتي هاي اين كشور بيشتر آشنا شويد.

راهنماي سفر به مالزي

سفر به مالزي يكي از سفرهاي منحصر به فرد خارجي است. در كشور مالزي سنت ها و فرهنگ ها با كشورهاي همسايه تفاوت بسيار زيادي دارد و همين عامل باعث جذابيت اين كشور شده است. در اين كشور جاذبه هاي گردشگري متنوعي وجود دارد از جنگل هاي كوالالامپور گرفته تا جزاير بكر و بي نظير پرهنتيان كه هركسي را به خود جذب مي كنند. در كشور مالزي تنوع اقوام بسيار زياد است مي توانيد براي آشنايي با فرهنگ مردم اين كشور يك روز را كنار قبيله هاي محلي سپري كنيد و يا اينكه به ارتفاعات كامرون رفته و از مزارع چاي ديدن كنيد. بازديد از ارتفاعات سرسبز و بكر در پارك هايي از جمله پارك ملي گونونگ و تامان نگارا از ديگر جاذبه هاي اين كشور هستند. اگر قصد سفر به مالزي را داريد حتما براي بازديد از قسمت هاي مختلف آن برنامه ريزي كنيد تا بتوانيد نهايت استفاده را از اين كشور ببريد. يكي از جذاب ترين قسمت هاي سفر به مالزي غواصي در يكي از بهترين سايت هاي غواصي جهان و تماشاي زير آب است.

كشور مالزي براي هر فرهنگ و سليقه اي مي تواند يك فرصت بسيار جذاب باشد. در اين كشور مي توانيد با طبيعت هاي زيبا، رژيم هاي غذايي خاص، آداب و رسوم و فرهنگ هاي مختلف، آسمان خراش هاي زيبا و همچنين مراكز خريد بي نظير آشنا شويد. اگر قصد سفر به مالزي را داريد اين مطلب را دنبال كنيد تا با جاذبه هاي گردشگري مالزي و همچنين ساير اطلاعات اين كشور آشنا شويد.

راهنماي سفر به مالزي

موقعيت جغرافيايي كشور مالزي

يكي از نكات مهم در سفر به مالزي آشنايي با موقعيت جغرافيايي اين كشور است. كشور مالزي در جنوب شرقي آسيا واقع شده است كه دو بخش متمايز آن توسط درياي چين از يكديگر جدا شده اند. در هر دو قسمت غربي شبه جزيره مالزي و همچنين قسمت شرقي آن جاذبه هاي ديدني و طبيعت زيبايي وجود دارد. اغلب قسمت ها در اين جزاير شامل تپه هاي مرتفع و كوهستان هاي جنگلي و سرسبز است. مرتفع ترين كوه در اين كشور كوه كينابالو است كه داراي ارتفاعي نزديك به 4095.2  مي باشد و بر روي جزيره بورنئو واقع شده است. مساحت كشور مالزي نزديك به 329758 كيلومتر مربع بوده و طبق آخرين سرشماري ها داراي جمعيتي بالغ بر 31834000 نفر است.

تاريخ كشور مالزي

يكي ديگر از موارد قابل توجه براي سفر به مالزي آشنايي مختصري با تاريخ اين كشور است. مالزي نقش بسيار مهم و تعيين كننده اي در منطقه دارد زيرا شبه جزيره مالايي مدت هاي زيادي است كه از موقعيت مركزي مهم در مسيرهاي بين خاورميانه و چين برخوردار است. نخستين پادشاهي در كشور مالزي در قرن 10 ميلادي تشكيل شد.

راهنماي سفر به مالزي

آب و هواي مالزي

براي سفر به مالزي آشنايي با آب و هواي اين كشور اهميت زيادي دارد. كشور مالزي در نزديكي خط استوا قرار گرفته است و به همين علت داراي آب و هوايي استوايي است. در كشور مالزي تقريبا در تمام طول سال آب و هوا گرم و مرطوب است. به طور كلي ميانگين دماي هوا در اين كشور 27 درجه سانتي گراد و ميانگين بارش نيز نزديك به 250 سانتي متر است.

راهنماي سفر به مالزي

بهترين زمان سفر به مالزي

يكي از مهم ترين قسمت ها در سفر به مالزي تعيين بهترين زمان سفر به مالزي است. به طور كلي آب و هواي اين كشور در تمام طول سال يكنواخت است و به ندرت تغيير مي كند. دماي هوا در طول روز معمولا 30 درجه سانتي گراد بوده و ميزان رطوبت بالا است. يكي از مواردي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه در تمام مدت سال معمولا بعد از ظهرها شاهد بارش باران خواهيد بود. يكي از نكاتي كه براي سفر به مالزي بايد در نظر بگيريد فصل شروع بارندگي يا همان آغاز مانسون است. معمولا سواحل شرقي و همچنين انتهاي غربي ساراواك تحت تاثير اين بارش ها قرار مي گيرند. فصل بارندگي در كشور مالزي معمولا در اواخر نوامبر شروع شده و تا اواسط فوريه ادامه مي يابد.

در قسمت هاي غربي شبه جزيره در ماه هاي سپتامبر و اكتبر شاهد مرطوب ترين ماه هاي سال خواهيد بود كه شايد براي برخي از افراد خوشايند نباشد. معمولا بارندگي ها در اين فصل شديد هستند و چند ساعتي طول مي كشند به گونه اي كه ممكن است بسياري از فعاليت هاي شما به سبب باران متوقف شوند. در اين فصل ها در زمان باران هاي شديد قايق هايي كه مسئول سرويس دهي براي بازديد از جزاير مختلف هستند متوقف مي شوند. اگر به قسمت هاي كوهستاني مانند پارك ملي برويد مطمئنا شاهد بارش هاي باران بيشتري خواهيد بود.

بهترين زمان براي سفر به مالزي در بين ماه هاي مارس و اوايل اكتبر است. در اين ماه ها ميزان رطوبت و بارندگي كمتر از ساير ماه هاي سال است اما ممكن است آلودگي هوا در اثر آتش سوزي جنگل ها بيشتر باشد. ساير ماه هاي سال از جمله فوريه و ژانويه هم با وجود بارندگي براي سفر به اين كشور مناسب هستند. در اين ماه ها جشن ها و فستيوال هاي مختلفي در كشور مالزي برگزار مي شود كه مي تواند براي بازديدكنندگان جذاب باشد. اگر بعد از پايان فصل بارندگي به كشور مالزي سفر كنيد با طبيعتي زيبا و منحصر به فرد رو به رو خواهيد شد كه بهترين تجربه شما از سفر به مالزي خواهد بود. در اين فصل آبشارهاي زيبا در كنار چشم اندازهاي سرسبز توجه هركسي را به خود جلب مي كند.

راهنماي سفر به مالزي

جاذبه هاي گردشگري مالزي

يكي از هيجان انگيز ترين قسمت هاي سفر به مالزي بازديد از جاذبه هاي گردشگري اين كشور است. مالزي دنيايي از تجربه هاي گردشگري زيبا و خاص است كه مي تواند هركسي را تحت تاثير قرار دهد. وجود زندگي شهري پيشرفته در كوالالامپور در كنار فرهنگ هاي چيني، هندي و مالايي باعث شده تجربه بي نظيري از سفر براي شما ايجاد شود. جزيره بورنئو در مالزي داراي جاذبه هاي زيبايي است كه مي تواند به عنوان يك قطب گردشگري مد نظر قرار بگيرد. در ادامه اين مطلب با مهم ترين جاذبه هاي گردشگري مالزي از جمله جزيره هاي زيبا، جنگل هاي وحشي و قله هاي گرانيتي آشنا مي شويم. همه اين عوامل دست به دست هم داده اند تا كشور مالزي به يك كشور پرطرفدار و جذاب تبديل شود. با توجه به وجود اين جاذبه هاي گردشگري تعداد بازديد كنندگاني كه هر ساله به اين كشور سفر مي كنند روز به روز در حال افزايش هستند.

راهنماي سفر به مالزي

پارك ملي گونونگ گادينگ

يكي از جاذبه هاي گردشگري كه بايد در سفر به مالزي از آن ديدن كنيد پارك ملي گونونگ گادينگ است. كساني كه به گياه شناسي علاقه داشته باشند مي توانند از اين پارك لذت ببرند و با بزرگترين و زيباترين گل جهان آشنا شوند. گل رافلزيا بزرگترين گل جهان است كه داراي قطر يك متر بوده و وزن آن تقريبا به 7 كيلوگرم مي رسد. اگر با اين گل رو به رو شديد آن را بو نكنيد زيرا بوي نسبتا نامطبوعي دارد. گل هاي گياه رافلزيا معمولا بعد از چند روز از بين مي روند. يك نكته جالب در مورد اين گياه اين است كه در تمام طول سال شاهد گل هاي آن خواهيد بود اما بهترين زمان براي ديدن آنها نوامبر تا ژانويه است. در اين پارك مي توانيد با گياهان زيباي ديگري نيز آشنا شويد و از سرسبزي محيط لذت ببريد. در سفر به مالزي حتما از اين پارك زيبا ديدن كنيد.

راهنماي سفر به مالزي

جزيره‌ي مانوكان

جزيره مانوكان از ديگر جاذبه هاي گردشگري مالزي است كه دومين جزيره بزرگ پارك ملي به شمار مي رود. شما در سفر به مالزي مي توانيد بهترين تفريحات آبي را تجربه كنيد. اين جزيره بيشتر به علت سواحل زيبا و منحصر به فردي كه دارد محبوب شده است. زيباترين ساحل جزيره مانوكان در انتهاي شرقي آن واقع شده است. ديدن صخره هاي مرجاني، غواصي، لذت بردن از دنياي زير آب و برخورداري از پيشرفته ترين امكانات گردشگري از جمله مهمترين قسمت هاي بازديد از اين منطقه هستند.

راهنماي سفر به مالزي

معبد كك لوك سي

معبد كك لوك سي يك معبد نسبتا جديد در مالزي است كه مربوط به سال 1891 مي باشد. هرچند اين معبد نسبتا جديد است اما يكي از مهم ترين معابد بوداي چيني در جنوب شرقي آسيا است. معبد كك لوك سي يك معبد بسيار زيبا و باشكوه است كه در آن مي توانيد تصاوير شخصيت هاي مذهبي و مهم را ببينيد. بازديد كنندگان زيادي از سراسر دنيا براي بازديد از اين معبد به مالزي سفر مي كنند. در سفر به مالزي حتما از اين جاذبه ديدن كنيد.

راهنماي سفر به مالزي

پارك ملي باكو

يكي ديگر از جاذبه هاي گردشگري در سفر به مالزي پارك ملي باكو است كه براي طرفداران طبيعت گزينه بسيار مناسبي است. پارك ملي باكو در بورنئو قرار دارد و داراي جاذبه هاي طبيعي منحصر به فردي است. در اين پارك مي توانيد از جنگل هاي باراني، سواحل ديدني، تفريحات دريايي و حيات وحش لذت ببريد.

راهنماي سفر به مالزي

تنوع غذايي در مالزي

تنوع غذايي در مالزي زياد است. تركيبي از فرهنگ هاي ملل مختلف و تكنيك هاي متنوع آشپزي در اين كشور باعث شده كه در سفر به مالزي با غذاهاي جالبي رو به رو شويد. به طور كلي فرهنگ غذايي در اين كشور به سه دسته مالايي، چيني و هندي دسته بندي مي شود. مهم ترين غذاهاي مالزي شامل ناسي لماك، غذاي ملي مالزي، لاكسا، سوپ نودل، مي كلوك، روتي چاتاي، مطبق، ناسي كاندار، ساتاي و پاندان هستند. در سفر به مالزي حتما از غذاهاي محلي اين كشور امتحان كنيد تا با آداب و رسوم مردم اين كشور و تنوع غذايي آنها آشنا شويد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.