ثبت شركت در كانادا

۱۰ بازديد
ه گزارش راهنماي ايرانيان كانادا : ثبت شركت در كانادا با تبعيت از قوانين مربوطه، فرصت ويژه اي براي كليه ي متقاضيان آن، ايجاد خواهد كرد. چرا كه با ثبت شركت در اين كشور توسعه يافته، در مسير پيشرفت و تعالي قرار خواهند گرفت.

انواع شركت در كانادا

افرادي كه قصد دارند از طريق ثبت شركت در كانادا، اقامت اين كشور را بگيرند، مي توانند يكي از انواع سه گانه شركت ها را به ثبت برسانند و از مزاياي هريك بهره ببرند.

  • شركت سهامي
  • شركت مالكيت انحصاري.
  • شركت مشاركتي

شركت سهامي در كانادا، پرهزينه ترين و در عين حال پردرآمدترين شركت در كانادا

ثبت شركت سهامي در كانادا به افرادي كه از سطح اقتصادي بالايي برخوردار هستند، توصيه مي‌شود. زيرا ثبت شركت در كانادا از نوع سهامي، مستلزم سرمايه گذاري زيادي مي‌باشد و به همين خاطر، همه افراد، قادر به ثبت اين نوع شركت نيستند. اما با وجود هزينه بر بودن اين شركت، درآمد زايي ناشي از فعاليت در آن نيز بسيار بالا خواهد بود. البته امتيازات ديگري نيز در ثبت شركت در كانادا از اين نوع وجود دارد، از جمله اينكه ورشكستگي شركت، ورشكستگي اشخاص سرمايه گذار را منجر نمي‌شود. ثبت شركت سهامي، نيازمند حداقل دو نفر مي باشد.

شركت سهامي در كانادا، پرهزينه ترين و در عين حال پردرآمدترين شركت در كانادا

شركت مالكيت انحصاري در كانادا، چگونه شركتي است؟

افرادي كه قصد ثبت شركت در كانادا را دارند در صورتي كه شركت مالكيت انحصاري را انتخاب نمايند بايد بدانند كه سرمايه اوليه مورد نياز اين شركت ها كمتر اما ماليات در نظر گرفته براي آن مي باشد. چرا كه شخص سرمايه‌گذار خود، مسئول رسيدگي به امور مالي و قراردادي شركت مي‌شود و درآمد و دارايي وي با درآمد و دارايي شركت جمع شود. يكي از معايب عمده ثبت شركت در كانادا از اين نوع، ورشكستگي شخص سرمايه گذار با ورشكستگي شركت مي‌باشد. ضررهاي مالي و از دست رفتن سرمايه‌هاي اين افراد، از ضررهاي احتمالي ثبت شركت در كانادا از نوع مالكيت انحصاري مي‌باشد.

شركت مشاركتي در كانادا، شركتي با مسائل حقوقي پيچيده

مسائل حقوقي پيچيده، نياز به حداقل دو نفر براي ثبت، تقسيم سود و زيان شركت بين شركا و هزينه كمتر از ويژگي هاي بارز ثبت شركت در كانادا به صورت مشاركتي مي‌باشد.

شرايط كلي ثبت شركت در كشور كانادا

 ثبت شركت در كانادا، تابع قوانين و شرايط خاصي مي باشد كه متقاضيان با در نظر داشتن اين شرايط مي توانند اقدام به ثبت شركت در كانادا به صورت سهامي، مالكيت انحصاري و يا مشاركتي نمايند. اين شرايط و قوانين از طرف دولت كانادا صادر شده اند. اولين شرط براي ثبت شركت در كانادا، براي كليه ي متقاضيان از اتباع خارجي، كه طي قانون 1974 اين كشور اعلام شده است، دريافت مجوز رسمي از دولت كانادا مي باشد.

هم چنين كليه ي امتيازات و اختياراتي كه به اين افراد واگذار مي شود مانند حق رأي و ديگر منافع آن ها، توسط اين دولت تعيين مي گردد. قوانيني كه گاهاً محدوديت هايي براي اتباع خارجي سرمايه گذار ايجاد مي كرد. مثلاً اتباع خارجي با برخورداري از بيش از 25 درصد سهام شركت، حق رأي نداشتند. اما تغييرات صورت گرفته در اين قوانين، در سال هاي اخير، اين محدوديت ها را لغو نموده است.

مراحل ثبت شركت در كانادا

در صورت دريافت مجوز از دولت كانادا براي ثبت شركت در اين كشور، يك محدوده ي زماني براي به ثبت رساندن شركت، اعلام مي شود كه متقاضيان را ملزم به انجام اين كار ظرف موعد مقرر مي نمايد. يكي از مراحل مهم ثبت شركت در كانادا تعيين نام تجاري قابل قبول و مناسب با رعايت شروط لازم در اين زمينه مي باشد. در مراحل بعدي ثبت شركت در كانادا لازم است كه ساختار، موضوع و اعضاي هيئت مديره ي شركت تعيين شوند.

تكميل اساسنامه ي شركت نيز يكي از مراحل مهم و ضروري ثبت شركت مي باشد. در اين اساسنامه اطلاعات جامعي از عنوان در نظر گرفته شده براي شركت، استاني كه در شركت در آن واقع شده است، سهم هر يك از شركاي شركت و نحوه ي انتقال سهام هر يك از آن ها، مشخصات دقيق به همراه آدرس پستي كليه ي اعضاي هيئت مديره، تمامي قوانين و مقررات حاكم بر شركت و اطلاعاتي از اين قبيل ذكر گردد.

مراحل ثبت شركت در كانادا

نكاتي در رابطه با تعيين اعضاي هيئت مديره

همان طور كه اشاره شد تعيين اعضاي هيئت مديره يكي از مراحل مهم ثبت شركت در كانادا مي باشد كه تابع شرايط زير است:

كليه ي افراد منتخب براي سمت هيئت مديره، بايد بيش از هجده سال سن داشته و فاقد هر گونه سوء پيشينه اي باشند. هم چنين هيچ يك از آن ها، نبايد از نظر اقتصادي در شرايط ورشكستگي قرار داشته باشند. اين سمت حتماً به افراد حقيقي واگذار گردد نه حقوقي.

مزاياي ثبت شركت در كشور كانادا

طبيعي است كه زندگي، كار، تحصيل و رفاه در يك كشور توسعه يافته در سطح كيفي بالايي قرار دارد. چرا كه رفاه كشور، بر رفاه شهروندان آن تأثير مستقيم دارد. ثبت شركت در كانادا كه زمينه اي براي دريافت اقامت اين كشور است استفاده از امكانات اين كشور را براي متقاضيان فراهم مي كند. با ثبت شركت در كانادا مي توان از خدمات درماني رايگان تا پايان عمر بهره برد.

شرايط تحصيل رايگان براي فرزندان نيز از مزاياي ثبت شركت در كانادا مي باشد. از آن جايي كه كشور كانادا جزو كشورهاي ناحيه ي شينگن مي باشد، افرادي كه اقامت آن را دريافت مي كنند به راحتي مي توانند در هر يك از كشورهاي اين منطقه رفت و آمد كنند.

دريافت پاسپورت كشور كانادا را بايد از ديگر مزاياي ثبت شركت در اين كشور پيشرفته دانست. فعاليت تجاري و توليدي در كانادا به خاطر وجود منابع مختلف و مواد اوليه، از وضعيت مطلوبي برخوردار است. يكي ديگر از مزايايي كه براي ثبت شركت در كشور كانادا مي توان نام برد، برخورداري از تخفيفات مالياتي است كه مسلماً يك مزيت ارزشمند به شمار مي آيد.

حمايت همه جانبه ي دولت كانادا از سرمايه گذاران نيز يك امتياز مثبت مي باشد. نكته ي ديگري كه شايد براي خانواده هاي ايراني براي سكونت و اقامت دائم در اين كشور مهم باشد، حضور جمعيت زيادي از ايرانيان در اين كشور مي باشد كه شرايط بهتري را براي سازگاري با فرهنگ كانادا ايجاد مي نمايد. رسيدگي به ثبت پرونده و طي نمودن مراحل لازم در كشور كانادا معمولاً با سرعت خوبي انجام مي شود و محدوديت هاي زيادي ندارد. كه اين مورد را نيز مي توان از مزاياي ثبت شركت در اين كشور دانست. البته بسته به نوع شركت، مي توان از مزيت هاي اختصاصي ديگري نيز بهره برد.

مزاياي ثبت شركت در كشور كانادا

هزينه ي ثبت شركت در كانادا

اولين نكته اي كه براي ثبت شركت در كانادا بايد مورد توجه قرار دارد هزينه لازم براي آن مي باشد. چرا كه در غير اين صورت دولت كانادا مجوز اين كار را به شما نمي دهد. در واقع با محرز شدن تمكن مالي شخص متقاضي ثبت شركت در اين كشور، مجوز براي او صادر مي شود. بسته به نوع شركت، هزينه ي مورد نياز براي ثبت آن متفاوت خواهد بود. همان طور كه در بخش ابتدايي مقاله عنوان گرديد، شركت سهامي در كانادا، پر هزينه ترين شركت خواهد بود.

براي ثبت اين شركت، بايد كارنامه ي مالي و دارايي متقاضيان اعم از پول نقد، ملك؛ و سهام مورد بررسي دولت اين كشور قرار گيرد و در صورتي كه به حد مجاز برسد، اجازه ثبت شركت به آن ها داده خواهد شد. علاوه بر نوع شركت، ايالتي كه قرار است شركت درآن ثبت شود نيز بر هزينه ها و سرمايه ي اوليه مورد نياز تأثير مي گذارد. براي اطلاع از هزينه هاي دقيق، توصيه مي شود كه به مؤسسات حقوقي مراجعه نموده و از نظرات كارشناسان مربوطه مطابق با آخرين تغييرات صورت گرفته، مطلع شويد.

اما اگر بخواهيم هزينه اي تقريبي براي اين منظور عنوان كنيم بايد گفت مبلغي بين هفتاد و پنج هزار دلار تا دويست و ده هزار دلار كانادا براي اين منظور نياز است. مبلغ معيني بايد ظرف مدت معيني (5 سال) به دولت كانادا پرداخت شود كه بهره ي بانكي را به همراه ندارد. اما در صورت تمايل مي توان مبلغي را نزد يكي از بانك هاي معتبر و مورد تأييد اين كشور، با بهره مندي از بهره ي بانكي قرار داد. مبلغ دقيق توسط خود دولت تعيين مي گردد. بايد توجه داشت كه ثبت شركت، به دليل طي نمودن مراحل اداري مختلف، مي تواند هزينه هاي جانبي را به همراه داشته باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.