پيكاپ ويزا و پاسپورت كانادا

۱۳ بازديد

گروه راهنماي ايرانيان كانادا مقاله در جهت آموزش نحوه پيكاپ ويزاي كانادا ارائه كرده است، اين مقاله اين گونه آغاز مي شود كه سالانه افراد زيادي از طريق پيكاپ ويزا و پاسپورت كانادا به دلايل مختلف همچون تحصيل، كار يا بازديد از اقوام و… به كانادا سفر مي كنند. كشور كانادا با توجه به موقعيت اقتصادي، آموزشي و كاري كه دارد، سفر به اين كشور آرزوي هركسي شده است. به همين دليل ويزاي كانادا از اعتبار بالايي برخوردار است. اما عدم فعاليت سفارت كانادا در ايران روند اخذ ويزاي كانادا را دشوار كرده است و افراد متقاضي ويزاي كانادا بايد به يكي از كشورهاي اطراف كه در آنجا سفارت كانادا فعال است سفر كنند و مصاحبه، انگشت نگاري و تحويل مدارك را انجام دهند.

پيكاپ ويزا و پيكاپ پاسپورت چيست

پيكاپ پاسپورت همان پيكاپ ويزا است درواقع هيچ تفاوتي با يكديگر ندارند. پروسه پيكاپ پاسپورت به منظور الحاق ويزا به پاسپورت انجام مي شود، در نتيجه به آن پيكاپ ويزا هم گفته مي شود. به طور كلي براي اخذ ويزا در ابتدا بايد فرم هاي مخصوص دريافت ويزا را تكميل كرده و همراه با ديگر مدارك به سفارت تحويل داده شود و در مرحله دوم، با  گذراندن فرآيند اخذ ويزا و بعد از اينكه با درخواست شخص متقاضي موافقت گرديد و ويزا در پاسپورت ضميمه مي شود.

براي اخذ ويزاي كشورهايي كه در ايران سفارت ندارند، شخص متقاضي بايد به يكي از كشورهاي واسطه حضور پيدا كند. در مرحله اول كه تحويل مدارك و مصاحبه انجام مي شود، حضور متقاضي الزامي است اما در مرحله دوم كه دريافت والحاق ويزا مي باشد نياز به حضور فرد نبوده و نماينده او هم مي تواند دريافت كند. در اين مرحله فقط كافيست كه شخص متقاضي پاسپورت و پرينت ايميل نتيجه ويزا را به سفارت تحويل دهد تا ليبل ويزا به پاسپورتش ضميمه شود، با توجه به اينكه الزامي براي حضور شخص نيست، براي جلوگيري از هزينه سفر مجدد مي توان اين كار را به عهده نماينده خود واگذار كند.

روند تحويل پاسپورت به سفارت و بازگرداندن آن بعد از الحاق ويزا، پيكاپ ويزا يا پيكاپ پاسپورت مي گويند. همه ما از اهميت پاسپورت كه از مدارك اصلي شناسايي محسوب مي شود، مطلع هستيم در نتيجه به انتخاب نماينده اي مطمئن دقت كنيد و سعي داشته باشيد از نمايندگي هاي معتبر كه داراي مجوز رسمي هستند كمك بگيريد.

شرايط و مراحل درخواست پيكاپ ويزاي كانادا

پيكاپ ويزا و پاسپورت كانادا

متقاضيان اخذ ويزاي كانادا بعد از تحويل مدارم ئ انجام انگشت نگاري تا مرحله تصميم گيري از اخذ ويزا، مي توانند به ايران برگردند و منتظر پاسخ اخذ ويزا بمانند. فرآيند اخذ ويزا بين 1 تا 3 ماه طول مي كشد اما درخواست ويزاهاي مهاجرتي بين 1 تا 3 سال امكان دارد طول بكشد. سفارت كانادا نتيجه ويزاي متقاضيان را از طريق ايميل مطلع مي سازد، در صورت رد شدن درخواست ويزا، علت ريجكت در همان ايميل ذكر مي شود و اگر با درخواست ويزا موافقت كرده باشند ايميلي با موضوع Passport Request براي متقاضيان ارسال مي شود و البته بعد از ارسال اين ايميل، متقاضيان نهايتا 1 ماه فرصت دارند كه پاسپورت خود را جهت الحاق ويزا به سفارت تحويل دهند.

انواع پيكاپ ويزاي كانادا

پيكاپ ويزاي كانادا همانند ويزاهاي كانادا داراي انواع مختلفي مي باشد كه هركدام داراي شرايط و مدارك مختص به خود است، پيكاپ ويزاهاي كانادا عبارتند از: پيكاپ ويزاي توريستي كانادا، پيكاپ ويزاي تحصيلي كانادا، پيكاپ ويزاي كاري كانادا، پيكاپ ويزاي پزشكي كانادا و …

شرايط و مراحل درخواست پيكاپ ويزاي كانادا

آغاز مراحل پيكاپ ويزاي كانادا به گونه اي است كه شخص متقاضي پاسپورت و ايميل موافقت از اخذ ويزا را به يك شركت معتبر كه داراي مجوز پليس مهاجرت ايران دارد، تحويل دهد، سپس كارشناسان سوپروايزر يك وكالت نامه از سمت متقاضي تنظيم مي كنند. بعد از آن مابقي كارها تا تحويل پاسپورت هاي ويزا شده به عهده شركت مي باشد. لازم به ذكر است كه اقدام براي افراد زير 18 سال در صورتي امكان پذير است كه پاسپورت آنها امضا داشته باشد و البته امضاي داخل فرم وكالت با پاسپورت دقيقا يكي باشد.

در حال حاضر مهاجرت به كانادا و خدمات پيكاپ ويزاي كانادا از طريق سفارت كانادا در كشورهاي تركيه و امارات متحده عربي و ارمنستان انجام مي شود. توجه داشته باشيد، شما براي پيكاپ ويزا و پاسپورت كانادا مهم نيست كه در كدام يك از سفارت هاي كانادا انگشت نگاري كرده باشيد چون مي توانيد پاسپورت خود را به هر سفارت كانادا ديگري كه بخواهيد تحويل دهيد تا ويزاي تان را ضميمه كنند. براي اطلاعات بيشتر و كامل از سفارت كانادا در كشورهاي همسايه ادامه مقاله را مطالعه فرماييد.

1. پيكاپ ويزاي كانادا از تركيه

با توجه به اينكه كانادا در ايران هيچ گونه سفارت فعالي ندارد بنابراين متقاضيان بايد فرآيند پيكاپ ويزا و پاسپورت كانادا را از طريق يكي از سفارت هاي كانادا در آنكارا يا استانبول انجام دهند. توجه داشته باشيد كه سفارت كانادا در تركيه اصل پاسپورت را در زمان مصاحبه از شما نخواهد گرفت، چرا كه شما براي بازگشت به ايران به آن نياز خواهيد داشت.

1.1 پيكاپ ويزاي كانادا از استانبول

پيكاپ ويزاي كانادا از استانبول معمولا 7 تا 10 روز كاري به طول مي انجامد. پاسپورت افراد متقاضي با پروازهاي هفتگي (معمولا يكشنبه ها، سه شنبه ها، پنجشنبه ها) به استانبول فرستاده مي شود و بعد از ضميمه شدن ويزا به پاسپورت، آنها را به ايران باز مي گردانند و به صاحبانشان تحويل داده مي شود. لازم به ذكر است كه سفارت كانادا واقع در شهر استانبول صرفا مربوط به ويزاهاي غير مهاجرتي مي باشد و براي اخذ ويزاهاي مهاجرتي هيچ فعاليتي انجام نمي دهند.

مدارك مورد نياز براي پيكاپ ويزاي غير مهاجرتي كانادا از استانبول:

  • اصل پاسپورت امضا شده
  • برگه وكالت نامه امضا شده
  • پرينت ايميل سفارت كانادا

1.2 پيكاپ ويزاي كانادا از آنكارا

پيكاپ ويزا و پاسپورت كانادا از آنكارا به اين صورت است كه پاسپورت، برگه وكالت و پرينت ايميل سفارت به سفارت كانادا در آنكارا ارسال مي شود و بعد از الحاق ويزا به پاسپورت، به ايران بازگردانده مي شوند و به افراد متقاضي تحويل داده مي شود. اين سفارت در شهر آنكارا هم ويزاهاي مهاجرتي و همينطور ويزاي غير مهاجرتي كانادا را صادر مي كند. با اين حال افرادي كه در شهر استانبول انگشت نگاري خود را انجام داده اند براي پيكاپ ويزا مي توانند به سفارت آنكارا مراجعه كنند اما اين امر ملزم به پرداخت هزينه اي اضافي بالغ بر 45 لير مي باشد.

مدارك لازم جهت پيكاپ ويزاي غير مهاجرتي كانادا از آنكارا:

  • اصل پاسپورت امضا شده
  • پرينت ايميل سفارت كانادا
  • فرم وكالت ‌نامه

مدارك لازم جهت پيكاپ ويزاي مهاجرتي كانادا از آنكارا:

  • پاسپورت امضا شده
  • پرينت ايميل سفارت كانادا
  • دو قطعه عكس با پس زمينه سفيد و البته پشت نويسي شده (اسم و تاريخ كامل تولد)
  • وارد نمودن قد و رنگ چشم شخص متقاضي در صفحه آخر ايميل ارسالي به سفارت كانادا
  • امضاي متقاضي در صفحه پاياني پرينت ايميل ارسالي از جانب سفارت كانادا

 پيكاپ ويزاي كانادا از تركيه

2. پيكاپ ويزاي كانادا از امارات متحده عربي

پيكاپ ويزاي كانادا از كشور امارات متحده عربي در شهرهاي ابوظبي و دبي انجام مي شود. فرآيند پيكاپ ويزا در اين شهرها معمولا بين 2 تا 3 هفته زمان مي برد. پاسپورت افراد متقاضي در اولين پرواز هفتگي به ابوظبي يا دبي ارسال مي شود كه پس از ضميمه شدن ويزا، پاسپورت ها به ايران بازگردانده شده و به صاحبانشان تحويل داده مي شوند.

2.1 پيكاپ ويزاي كانادا از ابوظبي

از ديگر از شهرهايي كه براي پيكاپ ويزاي كانادا مناسب است، شهر ابوظبي است. با اين حال بهتر است قبل از انتخاب اين شهر با كارشناسان ما صحبت كنيد تا در مسير پيكاپ هيچ مشكلي اخذ ويزاي شما را تهديد نكند.

مدارك مورد نياز براي پيكاپ ويزا و پاسپورت كانادا از ابوظبي:

  • اصل پاسپورت با امضاي متقاضي
  • كپي ايميل سفارت كه اعلام بر تاييد صدور ويزا باشد.
  • وكالت نامه شخص متقاضي

2.2 پيكاپ ويزاي كانادا از دبي

در جهت پيكاپ ويزاي كانادا از دبي ارسال پاسپورت‌ متقاضيان همه‌ روزه صورت مي گيرد و حدودا ۲ هفته كاري طول مي كشد اما مداركي كه براي استفاده از خدمات پيكاپ ويزا و پاسپورت كانادا لازم است كامل و بدون نقص باشد تا اين پروسه در كمترين زمان انجام شود.

مدارك مورد نياز براي پيكاپ ويزاي كانادا از دبي:

  • اصل پاسپورت با امضاي متقاضي
  • كپي ايميل سفارت كه اعلام بر تاييد صدور ويزا باشد.
  • وكالت نامه شخص متقاضي

3. پيكاپ ويزاي كانادا از ارمنستان

پيكاپ ويزاي كانادا از ارمنستان در شهر ايروان، پايتخت ارمنستان انجام مي شود. پيكاپ ويزا در اين شهر مانند شهرهاي مشابه با پروازهاي هفتگي، پاسپورت ها به ارمنستان ارسال و ويزا مي شوند.

پيكاپ ويزاي كانادا از ارمنستان

مدارك مورد نياز براي پيكاپ انواع ويزاي كانادا

اولين قدم براي پيكاپ ويزاي كانادا از هر كشوري، آماده كردن مدارك مورد نياز سفارت كانادا است و بعد از آن ترجمه آن ها به زبان انگليسي مي باشد. با اين حال بسته به نوع ويزاي كانادا (ويزاي مهاجرتي و غير مهاجرتي) مدارك لازم جهت پيكاپ ويزا و پاسپورت كانادا نيز گوناگون خواهد بود.

مدارك مورد نياز براي پيكاپ ويزاي مهاجرتي كانادا

اگر پيكاپ ويزاي كانادا را به منظور اخذ ويزاي مهاجرتي انجام مي دهيد مداركي كه بايد آماده كنيد عبارتند از:

  • پرينت از ايميل ارسال شده از طرف سفارت كانادا
  • پاسپورت امضا شده با اعتبار بيش از 9 ماه
  • دو عدد عكس ۷*۵، البته بايد توجه كنيد كه نام و نام خانوادگي، تاريخ و آدرس در پشت عكس نوشته شود.
  • قيد كردن قد و رنگ چشم
  • بخش آخر ايميل ارسال شده از طرف سفارت كانادا شامل بخش اطلاعاتي است كه بايد توسط شخص متقاضي كامل شود كه شامل ايميل شخصي، آدرس و شماره تلفن مي باشد.
  • فرم وكالت نامه و امضا آن

مدارك مورد نياز براي پيكاپ ويزاي غير مهاجرتي كانادا

اگر پيكاپ ويزاي كانادا را به قصد ويزاي غير مهاجرتي انجام مي دهيد، مداركي كه بايد به شركت ارائه دهيد عبارتند از:

  • پاسپورت امضا شده با اعتبار بيش از 9 ماه
  • پرينت از ايميل ارسال شده از طرف سفارت كانادا
  • فرم وكالت نامه به همرا امضا

پيكاپ ويزاي كانادا براي خانواده

زمانيكه پيكاپ ويزا و پاسپورت كانادا به صورت خانوادگي انجام مي گيرد، ممكن است الحاق ويزا به پاسپورت تمام اعضاي خانواده يكجا انجام نشود، يه عنوان مثال يكي از پاسپورت ها امروز و ديگري هفته بعد يا دوهفته بعد آماده شود اما اين فاصله هيچ نگراني ندارد زيرا ايميل تاييد صدور ويزا وقتي ارسال شود يعني واجد شرايط هستيد و صادر مي شود ولي با چند روز تاخير الحاق مي شود. اين فاصله زماني به اين دليل است كه پاسپورت ها تك تك بررسي مي شوند، اين يكايك بررسي كردن كمي زمان بر است، به همين دليل است كه در يك خانواده 5 نفري مثلا پاسپورت 2 نفر زودتر آماده شود و پاسپورت 3 نفر ديگر ديرتر آماده شود.

پيكاپ ويزاي كانادا براي خانواده

مدت زمان پيكاپ ويزاي كانادا

بعد از اينكه ايميلي با موضوع موافقت در اخذ ويزاي كانادا دريافت كرديد، به مدت 30 روز فرصت داريد كه پاسپورت خود را به سفارت تحويل دهيد كه ويزا را ضميمه كنند. همانطور كه قبلا اشاره كرديم بطور دقيق نمي توان گفت بعد از 7 روز ويزا الحاق مي شود اما به طور ميانگين بين 1 تا 3 هفته طول خواهد كشيد تا ويزا به دستتان برسد.

هزينه پيكاپ ويزاي كانادا

پيكاپ ويزاي كانادا از آنكارا حدودا 200 هزار تومان به همراه 65 لير است البته از اين شهر براي هر دو نوع ويزاي مهاجرتي و غير مهاجرتي مي توان اقدام كرد. پيكاپ ويزا و پاسپورت كانادا از كانادا كه مختص ويزاي غير مهاجرتي است، هزينه اي حدود 400 هزار تومان و در ابوظبي 550 هزار تومان مي باشد. با اين حال قبل از هرگونه اقدام براي پيكاپ ويزاي كانادا حتما جهت تغيير قيمت ها با مشاورين در تماس باشيد.

تمديد پاسپورت كانادايي

براي تمديد پاسپورت كانادايي حضور شخص متقاضي الزامي است، با توجه به قانون جديدي كه دولت كانادا در سال 2015 تصويب كرده است، جهت تمديد پاسپورت بايد خود شخص به سفارت كانادا مراجعه كند اما شما مي توانيد بعد از درخواست به ايران بازگرديد و بعد از طي شدن مراحل اداري نماينده شما پاسپورت جديد را تحويل گيرد و به دست شما برساند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.