تور اسلووني

۱۴ بازديد

تور اسلووني

يكي از كشور هاي زيبا و كوهستاني در جنوب اروپاي مركزي كشور اسلووني مي باشد .اسلووني با مساحت ۲۰ هزار و ۲۷۳ كيلومتر مربع در مجاورت رشته كوه آلپ با جمعيتي بالغ بر 2ميليون و ۶۰۰ هزار نفر مي باشد. تور اسلووني در اين مقاله سعي كرده است كه شما را با موقعيت جغرافيايي، پروازهاي هواپيما به مقصد اسلووني، فرودگاه هاي اسلووني، مكان هاي ديدني اسلووني و مراكز خريد آن آشنا كند. پس با تور اسلووني همراه باشيد.

راهنماي سفر به كشور اسلووني

كشور اسلووني از سمت شمال با كشور زيباي اتريش همسايه است، همچنين اين كشور از سمت غرب همسايه ايتاليا مي باشد، از شمال و شمال شرقي با كشور مجارستان و از سمت جنوب و جنوب شرقي با كرواسي هم مرز مي باشد.  اين كشور در كنار درياي آدرياتيك و رشته كوه آلپ مي باشد. كشور اسلووني داراي آب و هواي گوناگون است. مناطق جنوبي و غربي آن داراي آب و هواي معتدل مي باشد. مناطق شمالي اسلووني آب و هواي سرد و كوهستاني را دارا مي باشد. كوه تريگلاو با ارتفاع ۴۶۸۲ متر بلندترين ناحيه در اين كشور مي باشد. پايتخت اسلووني شهر ليوبليانا كه بزرگ ترين شهر كشور اسلووني نيز محسوب مي شود است.

اما چه زماني براي سفر به كشور اسلووني مناسب است در ادامه تور اسلووني شما را با بهترين زمان ها براي سفر به اسلووني از لحاظ آب و هوا، فستيوال ها و هزينه هاي وارد بر سفر آشنا مي سازيم. پس با تور اسلووني همراه باشيد.

راهنماي سفر به كشور اسلووني

وضعيت آب و هواي كشور اسلووني

 بررسي ها نشان مي دهد كه آب و هواي اسلووني در اغلب سال ملايم و معتدل گزارش شده است. علاوه براين، دماي سالانه اين كشور حدود ۱۸ درجه اعلام شده است. در كشور اسلووني همانند ساير كشورها بارندگي در زمستان نسبت به تابستان به مراتب بيشتر است. براي افرادي كه به باران علاقه دارند زمستان بهترين زمان براي سفر به اسلووني مي باشد. لازم به ذكر است كه دما و جو هوا در كشور اسلووني به طور دوره‌اي تغيير مي كند. پس مي توانيد با تور اسلووني در فصل زمستان همراه باشيد.

اگر فصل بهار يا پاييز را براي سفر به اسلووني انتخاب مي كنيد تور اسلووني به شما پيشنهاد مي كند كه از مناطق شرقي اين كشور ديدن كنيد. منطقه هاي شمالي به نسبت مناطق جنوبي آب و هواي بهتري دارد. با تور اسلووني همراه باشيد تا بهترين فصل سفر به اسلووني را براي شما معرفي كنيم.

بهترين زمان سفر به اسلووني براي بازديد از فستيوال ها

در كشورهاي اروپايي هر ساله در زمان هاي مشخصي فستيوال و جشن هايي برگزار مي شود. كشور اسلووني نيز از اين قاعده مستثني نيست شما مي توانيد با هزينه هاي محدود از اين جشن ها و فستيوال ها بازديد كنيد و از بودن در آن لذت ببريد. اگر مي خواهيد در اين جشن ها و فستيوال ها شركت كنيد تور اسلووني 2 فصل تابستان و بهار را به شما پيشنهاد مي دهد.

اطلاعات پرواز و فرودگاه اسلووني

 در اين جا تور اسلووني پروازها را به اين كشور براي شما توضيح داده است. طبق آخرين آمار گزارش شده پرواز مستقيم بين ايران و اسلووني وجود ندارد و پروازهاي ايران به اسلووني حداقل يك يا دو توقف در كشورهاي مختلف دارد. شركت هاي هواپيمايي زير اين گونه پروازها را ارائه مي دهند:

هواپيماي اير فلوت

هواپيماهاي اين شركت پس از پرواز از تهران در مسكو پايتخت روسيه توقف مي كنند سپس به اسلووني پرواز مي كنند.

هواپيمايي لوفت هانزا

هواپيمايي اين شركت پس از پرواز از تهران در فرانكفورت آلمان توقف مي كند،و پس از آن به اسلووني پرواز مي كند.

هواپيمايي تركيش اير

اين شركت هواپيمايي از شهرهاي تهران، شيراز، اصفهان، تبريز، اهواز و مشهد پرواز دارد و سپس در استانبول تركيه به توقف مي پردازد و پس از آن به اسلووني پرواز مي كند.

هواپيمايي اتريشي

هواپيمايي اين شركت از تهران پرواز مي كنند و سپس در وين اتريش متوقف مي شود. پس از آن به اسلووني پرواز مي كند.

با تور تفريحي اسلووني همراه باشيد تا با فرودگاه پايتخت اسلووني بيشتر آشنا شويد.

فرودگاه ليوبليانا

يكي از فرودگاه هاي  كشور اسلووني در پايتخت آن مي باشد. از اين فرودگاه خطوط هوايي زيادي پرواز مي كند. اين خطوط هوايي  شامل ايرلاينز، تركيش ايرلاينز، فين اير، آأريا ايرويز، تاپ پرتقال و…  مي شود. درعوض خطوط هوايي ديگري از فرودگاه هاي ساير كشورها به اين فرودگاه پرواز مي كنند. مانند فرودگاه آمستردام، فرودگاه بين المللي فرانكفورت، فرودگاه پراگ، فرودگاه بين المللي منچستر و… مي باشد. اما، يكي از مهم ترين مكان هاي هر كشور، جاهاي ديدني آن مي باشد. با تور اسلووني همراه باشيد تا با مكان هاي ديدني اين كشور بيشتر آشنا شويد.

بهترين جاذبه هاي ديدني و تفريحي تور اسلووني

هر كشوري مكان هاي ديدني منحصر به فرد خود را دارد. كشور اسلووني نيز از مقاصد گردشگري زيبايي مانند كوه هاي مرتفع، روستاهاي قديمي و زيبا، شهرهاي شلوغ و پر جنب جوش را دارا مي باشد و مي توانيد در هر كدام از اين مكان ها به همراه خانواده خاطرات خوشي را رقم بزنيد. در زير تور تفريحي اسلووني به ترتيب به توصيف بعضي از مكان هاي زيبا در كشور اسلووني پرداخته است.لذا، با تور تفريحي اسلووني همراه باشيد.

پارك ملي تريگلاو اسلووني

 يكي از مكان هايي كه تور اسلووني به توصيف آن پرداخته است، پارك تريگلاو است. تنها پارك ملي كشور اسلووني، پارك تريگلاو مي باشد. اين پارك داراي مناطق زيبايي از جمله  كوه تريگلاو، درياچه هاي يخچالي تريگلاو و ديگر زيبايي هاي طبيعي  مي باشد.ديدن اين پارك زيبا را در اين سفر به شما پيشنهاد مي كنيم.

اين مناطق طبيعي از ديگر مناطق مانند ساختمان ها جدا شده تا آسيبي به آن وارد نشود. در اين پارك شما مي توانيد كوهنوردي كنيد، از روي پل چوبي كه در قرن ۱۹ بنا شده است عبور كنيد، از پله هاي منحصر به فرد بالا برويد و از آن جا آبشار ساويكا را مشاهده كنيد. علاوه براين، شما مي توانيد در رودخانه سكا به قايق سواري بپردازيد. با تور توريستي اسلووني همراه باشيد تا با شهر ماريبور آشنا شويد.

پارك ملي تريگلاو اسلووني

ماريبور در تور اسلووني

 يكي ديگر از مكان هايي كه تور اسلووني براي شما معرفي مي كند، شهر ماريبور است. يكي از شهرهاي زيبا و بزرگ كشور اسلووني، ماريبور مي باشد. اين شهر در سال ۲۰۱۲ به عنوان پايتخت فرهنگي اروپا انتخاب شد. اين شهر قدمت ۴۵۰ ساله دارد و در آن شهر مي توانيد اطلاعاتي راجع به فرهنگ آن مناطق كسب كنيد.

ماريبور در نزديكي مرز اتريش مي باشد. اين شهر ميادين بزرگي دارد كه از جمله آن ها مي توان به ميدان سلوموسكف و ميدان قلعه كه با معماري هاي زيبايي بنا شده است نام برد. در ادامه تور توريستي اسلووني شما را با يكي از زيباترين مكان هاي ديدني آشنا مي كنيم.

دره سوچا اسلووني

 در اين جا تور اسلووني به توصيف دره سوچا پرداخته است. در كشور اسلووني رودخانه اي فيروزه رنگ و زيبا به اسم سوچا وجود دارد. اين رودخانه از بين دره اي زيبا به همين نام مي گذرد. دره سوچا  هر ساله گردشگران زيادي را جذب مي كند. در اين دره مي توانيد هرگونه تفريح را انجام دهيد. اگر شما فردي هستيد كه به تفريحات آرام علاقه داريد. مي توانيد در منظره هاي سرسبز پياده روي كرده يا در مسيرهاي كوه اسب سواري كنيد. اما اگر بيشتر از تفريحات ماجراجويانه لذت مي بريد، مي توانيد به فعاليت هايي مانند پاراگلايدر سواري يا قايق سواري در رودخانه بپردازيد و از تماشاي مناظر زيبا لذت ببريد. مردم اسلووني به فعاليت هايي نظير دوچرخه سواري و كوهنوردي علاقه خاصي دارند. با توراسلووني همراه باشيد تا با مكاني شگفت انگيز شما را آشنا كنيم.

قلعه پريجاما در تور اسلووني

از مكان هايي كه تور اسلووني براي شما توصيف مي كند، قلعه پريجاما است. يكي از مناظر شگفت انگيز و زيبا در كشور اسلووني قلعه پريجاما مي باشد. عمر اين قلعه ۷۰۰ سال مي باشد. در دهانه غار صخره اي به ارتفاع ۱۲۰ متر بنا شده است. گفته مي شود اين قلعه در گذشته به يك شخصيت معروف اسلووني و شواليه اي شجاع به نام ارزام تعلق داشته است كه مانند رابين هود از ثروتمندان دزدي كرده و به فقرا مي داده است. پس اگر دوست داريد تجربه اي جديد را در زندگي خود داشته باشيد از اين قلعه جالب و خاص بازديد كنيد. در ادامه تور لحظه آخري اسلووني زيباترين گذرگاه در اروپا را توصيف مي كند.

گذرگاه ورشيك اسلووني

يكي از گذرگاه ها در كشور اسلووني، كه تور اسلووني براي شما معرفي مي كند، گذرگاه ورشيك مي باشد. از اين گذرگاه براي كوهنوردي استفاده مي شود و براي رسيدن به قله هاي مرتفع يك راه ايده آل مي باشد. البته مسيرهاي كوتاه تري با ارتفاع كم در اين گذرگاه نيز وجود دارد. در گذر از اين گذرگاه با كلبه هاي كوهستاني مواجه مي شويد كه مي توانيد در آن اقامت داشته باشيد و با فرهنگ محلي آن منطقه آشنا شويد. اين گذرگاه مرتفع ترين گذرگاه كوهي با ارتفاع بيش از ۱۵۰۰ متر در جوليان آلپ اسلووني مي باشد و تا دره سوچا وسعت داشته و معروف به جاده روسي مي باشد. پس اين مكان هم مي تواند براي علاقمندان به كوهنوردي و ارتفاع جالب و ديدني باشد با تور تفريحي اسلووني همراه باشيد تا با شهر پيران آشنا شويد.

موزه فضاي باز رگاتك

 در اين جا تور اسلووني به توصيف موزه رگاتك پرداخته است. در اغلب كشورها بيشتر موزه ها در يك عمارت قديمي، قلعه و… قرار دارد. اما در كشور اسلووني موزه متفاوتي وجود دارد كه در يك مزرعه و فضاي باز قرار دارد. در اين موزه يك عمارت كهنسال كه در دوره رنسانس بنا شده است قرار دارد. با رفتن به آن با شيوه هاي زندگي در قرن ۱۸ آشنا مي شويد. علاوه بر اين، موزه  رگاتك شما را با آداب و رسوم اسلووني آشنا مي كند. كارگاه هايي در اين موزه وجود دارد كه شما مي‌توانيد بافتن سبد، ساخت زيورآلات و پختن نان را در آن ها تجربه كنيد. در ادامه تور توريستي اسلووني غارهاي هيجان انگيزي را براي شما توصيف مي كند. پس با تور گردشگري اسلووني همراه باشيد.

موزه فضاي باز رگاتك

غارهاي شكوه جان اسلووني

مرتفع ترين غار اروپا را كه تور ديدني اسلووني به شما معرفي مي كند غار شكوه جان مي باشد. در اين غار شما مي توانيد تجربه بودن در كنار گونه هاي مختلف خفاش ها را داشته باشيد. اين غارها در يك دره بزرگ وجود دارد و با يك پل ارتباط بين غارها بوجود آمده است. غار شكوه جان يكي از مكان هايي است كه در يونسكو ثبت شده است. شما مي توانيد از ستون هاي استالاگميت واستا لاكتاتي ديدن كنيد.

بلد اسلووني

شهر بلد يكي از شهر هاي زيبا و چشم نواز كشور اسلووني مي باشد. اين شهر زيبايي هاي طبيعي زيادي از جمله يك درياچه زيبا دارد. در وسط اين درياچه يك جزيره كوچك وجود دارد كه يك كليسا در آن بنا شده است. اگر دوست داريد به اين جزيره كوچك برويد، مي‌توانيد از قايق هاي كوچك استفاده كنيد و علاوه بر رسيدن به اين جزيره، در درياچه نيز قايق سواري كنيد. شما مي توانيد از مناظر اطراف درياچه هم لذت ببريد و در آن جا به دوچرخه سواري و تفريح بپردازيد. در اطراف شهر بلد پيست هاي اسكي وجود دارد كه مي توانيد در آن به هيجانات خود پاسخ دهيد. با تور لوكس اسلووني همراه باشيد تا با موزه اي منحصر به فرد آشنا شويد.

پيران در تور اسلووني

 در اين جا تور ديدني اسلووني شهر پيران را براي شما توصيف مي كند. يكي از شهرهاي زيباي ساحلي اسلووني شهر پيران مي باشد. پيران شهري تاريخي و چشم نواز در كشور اسلووني است. معماري اين شهر به سبك ونيزي است كه مي توانيد در كوچه ها آن را مشاهده كنيد. علاوه بر اين، از كليساي سنت جورج ديدن كنيد و از آن جا منظره زيباي شهر را تماشا كنيد. در ادامه تور ارزان قيمت اسلووني شهر بلد را توصيف كرده است.

بهترين مراكز خريد تور اسلووني

كشور اسلووني داراي جاذبه هاي شگفت انگيز و مراكز خريد فوق العاده مي باشيد. از مهترين مراكز خريد اسلووني مي توان از فروشگاه كامپاسKompas shop، مركز خريد CityPark، و مركز خريد ماريبور Europark Maribor نام برد.

بهترين مراكز خريد تور اسلووني

شرايط توريستي اسلووني در فصل هاي مختلف سال

فصل بهار در تور اسلووني

فصل بهار يكي از شلوغ ترين فصل ها در كشور اسلووني است. در اين زمان شلوغي و ازدحام زيادي در شهرها و مناطق ديدني اسلووني وجود دارد. اين مهم به دليل اين است كه در تعطيلات گردشگران زيادي را به خود جذب مي كند. لذا، اگر به شلوغي و ازدحام و مردم با نژادهاي گوناگون علاقه داريد، مي توانيد در بهار كشور اسلووني را براي سفر برگزينيد. البته در اين فصل فروشگاه ها و رستوران ها به دليل قوانين كشور اسلووني تعطيل مي باشد. پس شما مي توانيد تور اسلووني در بهار را انتخاب نماييد.

در بهار شما مي توانيد از طبيعت اسلووني لذت ببريد. از اوايل آوريل تا ژوئن مي توانيد همراه طبيعت بهاري اسلووني عكس هاي خاطره انگيز و زيبا بگيريد. علاوه بر اين، شما مي توانيد از جاذبه هاي طبيعي كه در بهار اسلووني يافت مي شود، لذت ببريد. لازم به ذكر است در اين فصل قيمت بليط ها كاهش ندارد. با تور توريستي اسلووني همراه باشيد تا با پاييز اسلووني بيشتر آشنا شويد.

فصل پاييز در تور اسلووني

در فصل پاييز تعداد گردشگران نسبت به ساير فصول كاهش چشم گيري دارد. اگر شما جزو آن دسته از افراد هستيد كه مي خواهيد سفري آرام و بدون هيچ گونه شلوغي و ازدحام داشته باشيد، در فصل پاييز مي توانيد به اسلووني سفر كنيد. اما در اين فصل به دليل سرماي زياد قادر نخواهيد بود از سواحل اسلووني ديدن كنيد و نظاره گر دريا باشيد.

در اين فصل به دليل كاهش گردشگران و مسافران مي توانيد در خيابان هاي اسلووني  با آرامش شروع به قدم زدن كنيد و در كافه هاي بي نظير و شيك از خوردن نوشيدني لذت ببريد. يكي ديگر از مكان هايي كه مي تواند خاطرات خوشي از اسلووني براي شما به ارمغان بياورد، رستوران هاي بدون سقف مي باشد كه براي خوردن غذاي گرم عالي مي باشد. اما توجه داشته باشيد كه فصل پاييز در اسلووني هوا سرد است. لذا، بهتر است لباس گرم به همراه خود داشته باشيد. در ادامه تور لوكس اسلووني فصل تابستان اين كشور را توصيف مي كند.

فصل تابستان در تور اسلووني

يكي از گرم ترين فصول سال در اسلووني همانند ساير كشورها تابستان مي باشد. افرادي كه به سرما و خنك بودن هوا علاقه چنداني ندارند، تابستان را براي سفر به اسلووني برمي گزينند. شما مي توانيد خاطرات زيادي را در سواحل اسلووني رقم بزنيد. البته در اين فصل همانند بهار گردشگران زيادي به اسلووني مي آيند كه با افزايش قيمت ها و هزينه سفر همراه مي باشد. افراد در فصل تابستان در هنگام عصر و اوايل شب مي توانند به مكان هاي ديدني اسلووني بروند. زيرا در طول روز هوا به شدت گرم مي شود. اصولا تابستان هاي اسلووني در ماه آگوست هواي گرم  و مرطوبي را دارا مي باشد. اگر دوست داريد با زمستان اسلووني آشنا شويد، پس با تور اسلووني همراه باشيد.

فصل زمستان در تور اسلووني

اگر دوست داريد در فصل زمستان به اسلووني سفر كنيد، مناطق شمالي اسلووني مكاني مناسب براي سفر مي باشد. البته در كشور اسلووني بارش برف به ندرت گزارش مي شود اما اين كشور شاهد وزش بادهاي سرد و سيل بوده است. در نهايت شما مي توانيد بر اساس سليقه خود فصل مورد نظرتان را براي سفر به اين كشور انتخاب نماييد و از سفر خود به اين كشور فوق العاده و زيبا لذت ببريد. شايد دوست داشته باشيد در فستيوال هاي اسلووني حضور داشته باشيد. لذا، براي آشنايي بيشتر با تور اسلووني همراه باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.