تور تايلند

۸ بازديد

تور تايلند

تايلند از محبوب‌ترين كشورها براي سفر از نظر بسياري از گردشگران است. طبيعت ديدني اين كشور هر فردي را براي حداقل يك‌بار ديدن آن ترغيب مي‌كند. ديگر مكان‌هاي تايلند نيز افراد بسياري را جذب خود مي‌كند. همچنين هزينه نسبتاً كمتر سفر به آن كشور نيز باعث مي‌شود كه بسياري از گردشگران آنجا را مقصد مناسبي براي خود ببينند؛ اما براي اين كه اين سفر به يك سفر به يادماندني تبديل شود بايد با آمادگي كامل و اطلاعات كافي اقدام كرد تا بر آسودگي سفر اضافه كند.به اين ترتيب تور تايلند تا سال‌ها در خاطرتان ماندگار مي ماند.

معرفي كشور تايلند

پادشاهي تايلند در جنوب شرقي آسيا در شبه جزيره هندوچين واقع شده است. پايتخت آن شهر بانكوك است. از شرق با كامبوج، از شمال با ميانمار و لائوس، از جنوب با مالزي و خليج تايلند همسايه است و از غرب به درياي آندامان مي‌رسد. زبان رسمي اين كشور، تايلندي است و مذهب اكثريت مردم، يعني بيش از ۹۰ درصد بودائي است. مسلمانان حدود ۴ درصد را تشكيل مي‌دهند. تايلند با مساحت حدود ۵۱۳ كيلومتر مربع چهل و نهمين كشور جهان از لحاظ مساحت است.

اين كشور جز ۳۰ اقتصاد برتر جهان محسوب مي‌شود. اتومبيل، برنج، پوشاك، شيلات و قطعات كامپيوتر جز صادرات اصلي تايلند به شمار مي‌رود. اين كشور واردكننده مواد خام از جمله نفت و گاز است. واحد پول آن بات است. حدوداً هر ۳۵ بات معادل يك دلار است. اميد به زندگي ۷۲ سال است و ۹۶ درصد مردم باسواد هستند. همچنين كد تلفني تايلند ۶۰ است.

معرفي كشور تايلند

جمعيت و زبان مردم تايلند

كشور تايلند نزديك به 67 ميليون نفر را در خود جاي داده است كه از اين حيث رتبه ۱۹ را در جهان دارا است. مردم اين كشور به قوميت‌هاي تايي، چيني تبار، مالايي و خمرها تقسيم مي‌شوند كه بيشترين سهم با ۷۵ درصد به تايي اختصاص دارد. زبان رسمي پادشاهي تايلند با رسم‌الخط و الفباي مخصوص به خود يكي از كهن‌ترين زبان‌هاي آسيا به شمار مي‌رود. بيشتر مردم به زبان تايلندي حرف مي‌زنند اما زبان انگليسي نيز در مدارس آموزش داده مي‌شود با وجود اين مردم عادي چندان به زبان انگليسي مسلط نيستند.

جمعيت و زبان مردم تايلند

فرهنگ و مذهب تايلند

تايلند كشوري تقريباً يكدست از نظر مذهبي است به طوري كه بودائيان ۹۵ درصد مردم را تشكيل مي‌دهند؛ و مسلمانان تنها حدود ۴ درصد جمعيت را شامل مي‌شوند كه آن‌ها نيز در مناطق خاصي جدا از بودائيان زندگي مي‌كنند. پادشاهي تايلند براي قرن‌هاي متمادي ساخت سياسي خود را حفظ كرده است. فرهنگ خاص اين كشور كه با مهاجرت گروهي چيني در اوايل قرن ۱۹ به اين مناطق بنيان نهاده شد همچنان ادامه دارد به طوري كه اين كشور جز معدود كشورهاي جهان سوم بود كه تحت سلطه مستقيم استعمار نبوده است. مي‌توان رگه‌هايي از فرهنگ كشورهاي هند، چين و كامبوج را در فرهنگ مردم تايلند ديد.

فرهنگ و مذهب تايلند

معرفي بانكوك پايتخت تايلند

بانكوك يكي از توريست پذيرترين پايتخت‌هاي جهان است. كلان‌شهر بانكوك با جمعيت حدود 10 ميليون نفر يكي از پرجمعيت‌ترين شهرهاي جهان نيز مي باشد. اين شهر در جنوب تايلند با مساحت ۱۵۰۰ كيلومتر مربع در كرانه رود چائوفرايا و در شمال خليج تايلند قرار دارد. اين شهر داراي ۲ خط مترو و ۲ خط اسكاي ترين است كه مسافران را در داخل اين شهر جابه‌جا مي‌كنند. مراكز خريد و رستوران‌هاي بسيار زياد بانكوك مكان‌هاي جذابي براي مسافران تور تايلند است. اين شهر تحت تأثير نزديكي به خط استوا داراي آب و هواي گرم و مرطوب است.

معرفي بانكوك پايتخت تايلند

موقعيت جغرافيايي تايلند

تنوع جغرافيايي و آب و هوايي تايلند، آن كشور را به مقصدي بسيار جذاب براي مسافران تور تايلند تبديل كرده است. اين كشور در نواحي شمالي خود داراي مناطق كوهستاني بوده كه داراي پوشش‌هاي جنگلي وسيعي است. شاليزارهاي برنج كه منبع صادرات برنج اين كشور است در مناطق مركزي قرار دارد. مناطق غربي و شرقي نيز داراي جنگل‌هاي استوايي و درختان كائوچو هستند. مناطق ساحلي آن نيز در قسمت جنوبي كشور قرار دارد.

آب و هواي تايلند

آب وهواي اين كشور گرم و مرطوب است اما معتدل‌ترين ماه‌هاي سال كه براي شركت در تور تايلند ايده آل به نظر مي‌رسد ماه‌هاي نوامبر تا فوريه است كه هم از شدت گرما كاسته شده و هم رطوبت كمتري دارد. به طوري كه دماي هوا در طي روز بين ۱۲ تا ۲۸ درجه سانتيگراد در نوسان است و رطوبت هوا در حدود ۵۰ درصد است. ماه‌هاي فوريه تا مي گرم‌ترين و خشك‌ترين ماه‌هاي سال هستند و جشن آب نيز در ماه آوريل برگزار مي‌شود. دماي هوا حدود ۳۴ درجه سانتيگراد و رطوبت هوا در حدود ۷۵ درصد است. ماه‌هاي ژوئن تا اكتبر نيز فصلي است كه بيشترين ميزان بارندگي‌ها رخ مي‌دهد و رطوبت به حدود ۹۰ درصد مي‌رسد. اوج بارش‌ها در ماه‌هاي سپتامبر و اكتبر است كه بارش‌هاي سيل آسايي به وقوع مي‌پيوندد.

هر چند ماه‌هاي نوامبر تا فوريه به دليل اينكه از شرجي بودن هوا كاسته مي‌شود بسياري از مسافران اين ماه‌ها را براي سفر انتخاب مي‌كنند ولي اين كشور به دليل نزديكي به دريا و خط استوا در طول سال نوسانات دمايي كمي دارد و در بيشتر ايام سال معتدلي دارد بنابراين تمامي فصول سال براي سفر به تايلند مي‌تواند مناسب باشد. حتي در فصل گرم نيز مناطق شمالي و جنوبي اين كشور به دليل داشتن دماي معتدل بهترين مكان براي مسافرت است. در فصل زمستان سواحل غربي بسيار مناسب است. سواحل شرقي نيز به دليل داشتن كمترين نوسان دمايي در تمام ماه‌هاي سال مي‌تواند پذيراي گردشگران تور تايلند باشد.

آب و هواي تايلند در تور تايلند

اطلاعات پروازي ايران به تايلند

علاقه و استقبال زياد گردشگران براي سفر به تايلند، خطوط پروازي از ايران به تايلند را به يكي از پرطرفدارترين خطوط پروازي تبديل كرده است. در ايام مختلف سال به خصوص نوروز تقاضاهاي بسياري براي رزرو بليت هواپيما براي تور تايلند انجام مي‌شود. البته در ماه‌هاي ديگر سال به خصوص در زمستان كه اين كشور آب و هواي ايده الي دارد نيز اين چنين درخواست‌ها زياد هستند.

به همين منظور پروازهاي زيادي براي خط ايران به تايلند در نظر گرفته شده كه همه روزه براي جابجايي مسافران در اين خط انجام مي‌شود. هواپيمايي ماهان همه اين پروازها را بر عهده دارد و هم اكنون اين هواپيمايي در اين زمينه انحصار دارد. البته اين نكته نيز گفتني است كه اين پروازها در تمام ايام هفته به غير از شنبه‌ها انجام مي‌گيرد. هواپيمايي تاي ايرويز كه متعلق به تايلند است هم ۴ پرواز در هفته از تهران به بانكوك دارد.

فاصله هوايي تهران تا بانكوك ۳۳۸۷ مايل يعني ۵۴۵۰ كيلومتر است. فاصله ساعت‌هاي رسمي دو كشور نيز دو ساعت و سي دقيقه است، به عبارت ديگر بانكوك ۲:۳۰ ساعت از تهران جلوتر است. اطلاع از فاصله زماني در سفر بسيار اهميت دارد تا در ساعت پذيرش هتل و يا ساعت پرواز دچار اشتباه نشويم. هم اكنون پروازهاي تهران بانكوك در ساعت ۲۱:۴۵ به وقت تهران انجام مي‌شود. زمان پرواز اين خط هوايي نزديك به ۷ ساعت است.

اطلاعات پروازي ايران به تايلند

اطلاعاتي در مورد فرودگاه ها و هواپيماهاي تايلند

تايلند مكان‌هاي متعددي براي بازديد گردشگران در نقاط مختلف كشور دارد اما ۳ شهر عمده توريستي اين كشور بانكوك، پوكت و پاتايا است. پروازهاي ايران به تايلند در فرودگاه بين‌المللي سووارنابومي بانكوك به زمين مي‌نشينند و براي سفر به ديگر نقاط تايلند بايد از بانكوك از طريق هواپيما يا از طريق راه‌هاي زميني به آن نقاط سفر كرد. البته در ايام خاصي از سال پروازهاي مستقيم به صورت فول چارتر به بعضي مناطق تايلند مانند جزيره پوكت برقرار مي‌شود هواپيماهايي كه در اين پرواز براي جابجايي از تهران به بانكوك مورد استفاده قرار مي‌گيرند معمولاً بوئينگ ۷۷۷، ايرباس ۳۱۰ و ايرباس ۳۴۰ است.

اطلاعاتي در مورد فرودگاه ها و هواپيماهاي تايلند

جاذبه‌هاي ديدني بانكوك

بانكوك بزرگترين شهر تايلند است. بسياري از جاذبه هاي ديدني تايلند در اين شهر قرار دارد. مكان‌هاي تماشايي متعدد اين شهر گردشگران بسياري را از نقاط مختلف جهان به آنجا مي‌كشاند. سرمايه گذاري كه روي صنعت گردشگري انجام گرفته و امكاناتي كه در تايلند براي مسافران در نظر گرفته شده موجب مي‌شود كه مسافران تور بانكوك با خيالي آسوده از جاذبه‌هاي ديدني اين كشور و شهر بانكوك استفاده كنند.

معبد بوداي زمردين بانكوك

اين معبد كه مجسمه مقدس بودا را در خود جاي داده است در محوطه كاخ پادشاهي تايلند قرار دارد. اين معبد كه وات پراكائو نام دارد از معروف‌ترين نقاط بانكوك است. مجسمه بودا به رنگ سبز و طلايي، ۴۵ سانتي متر ارتفاع دارد و قدمت آن به سال ۴۳ قبل از ميلاد مي‌رسد. اين معبد بهترين مكان براي آشنايي با سنن و فرهنگ بودائيان تايلند است. همچنين محوطه كاخ پادشاهي نيز ما را با نظام سياسي حاكم بر اين كشور بيشتر آشنا مي‌كند.

رز گاردن بانكوك

در ۳۰ كيلومتري بانكوك باغي زيبا از انواع گل رز ايجاد شده است كه بسيار زيبا و تماشايي است. رز گاردن ۷۵۰ كيلومترمربع مساحت دارد كه شامل درياچه‌اي در داخل باغ نيز مي‌شود. از اين باغ براي اجراي مراسم فرهنگي تايلندي مانند رقص سنتي تايلندي، بوكس تايلندي، حركات نمايشي فيل‌ها و نمايشگاه صنايع دستي اين كشور استفاده مي‌شود.

رز گاردن بانكوك

رودخانه كواي

رودخانه كواي در غرب بانكوك قرار دارد. اين رودخانه با طبيعت ديدني اطراف آن يك مقصد گردشگري مهم در تايلند محسوب مي‌شود. پلي كه بر روي اين رودخانه در زمان جنگ جهاني دوم ساخته شده است از جاذبه‌هاي اين رودخانه زيبا است. از روي اين پل قطار عبور مي‌كند و مسافران مي‌توانند با سوار شدن به قطار و عبور از اين پل به ديدن قبرستان اسيران متحدين در جنگ جهاني دوم بروند.

بازار شناور بانكوك

خريد از روي قايق مطمئناً يكي از تجربه‌هاي جذاب سفر به بانكوك است. فروشندگان زيادي هر روزه با قايق‌هاي خود به كانال شهر بانكوك در جنوب غربي اين شهر مي‌روند و محصولات خود از جمله ميوه و سبزي و لباس را به فروش مي‌رسانند. وجود محصولات مختلف با رنگ‌هاي زيبا مي‌تواند بهترين مكان براي خريد سوغاتي باشد. تجربه خريد سنتي بر روي آب براي بسياري از گردشگران تور تايلند جذاب خواهد بود.

بازار شناور بانكوك

دنياي وحش سافاري

دنياي سافاري بانكوك با مساحت ۲۰۰۰ كيلومتر مربع بزرگترين باغ وحش تايلند به حساب مي‌آيد؛ كه شامل دو قسمت است. يك قسمت پارك حيوانات است كه به نگهداري حيوانات وحشي از جمله شير، ببر، خرس، زرافه و انواع پرندگان مي پردارند. مسئولان اين پارك اين امكان را فراهم كرده‌اند كه گردشگران تور تايلند با سوار شدن بر روي ماشين‌هايي مخصوص و امن از ميان حيوانات اين باغ وحش عبور كنند. قسمت ديگر پارك آبي كه در آن حيوانات دريايي مانند دلفين، سگ ماهي و همچنين پرندگان نگه داري مي‌شوند.

دنياي وحش سافاري

شهر سوخته آيوتايا

يكي از قديمي‌ترين بناهاي كشور تايلند شهر سوخته آيوتايا است كه در ۸۹ كيلومتري شمال بانكوك قرار دارد. اين بنا با معماري چشم نواز خود مكان پادشاهي بسياري از حاكمان تايلند در دوره‌هاي مختلف است. اين مجموعه زيبا يكي از مراكز تمدني آن مناطق از قرن ۱۴ تا ۱۸ ميلادي بوده است. اكنون مكاني جذاب براي علاقه مندان به آشنايي با تمدن قديم تايلند و همچنين جنوب شرق آسيا است.

مزرعه تمساح بانكوك

اين مزرعه در حقيقت پاركي است كه حيوانات مختلف اعم از تمساح، فيل، شير، ميمون و مار نگه داري مي‌شود ولي آن چيزي كه اين پارك را داراي شهرت جهاني كرده است تمساح‌هاي آن است. اين مزرعه داراي بزرگترين مركز نگه داري كروكوديل در جهان كه بيش از سي هزار تمساح از انواع مختلف و از نقاط مختلف جهان در آن پرورش مي‌يابند و محل جذب گردشگران تور تايلند از كشورهاي مختلف جهان است.

خيابان ساخومويت بانكوك

گردشگراني كه علاقه مند هستند تا نقاط مدرن تايلند را نيز مشاهده كنند خيابان ساخومويت شهر بانكوك يكي از گزينه‌هاي خوب براي آن‌ها خواهد بود. خياباني كه يكي از طولاني‌ترين خيابان‌ها محسوب مي‌شود كه تا مرز كامبوج ادامه دارد. در اطراف اين خيابان ساختمان‌هاي مدرن، مراكز خريد بسيار و خرده فروشي‌هاي متعدد وجود دارد كه گردشگران مي‌توانند با قدم زدن در اين خيابان علاوه بر خريد سوغاتي، با تايلند مدرن نيز مواجه شوند.

خيابان ساخومويت بانكوك

جاذبه‌هاي ديدني پاتايا

از مناطق مهم گردشگري تايلند بعد از بانكوك مي‌توان شهر ساحلي پاتايا را نام برد كه ۱۶۵ كيلومتر با بانكوك فاصله دارد و در جنوب شرقي اين كشور واقع شده است. اين شهر نيز مانند بسياري از نقاط تايلند طبيعتي سرسبز و استوايي دارد و سالانه نزديك به شش ميليون نفر را از نقاط مختلف جهان به خود جذب مي‌كند. شهرت جهاني پاتايا بيشتر به خاطر محلات تفريحي شبانه‌اي است در آن قرار دارد؛ اما مراكز گردشگري متعدد آن براي هر مسافري جذاب است مانند باغ استوايي نانگ نوچ، معبد يانسانگ وارارام، جزيره مرجان، مزرعه فيل‌ها، باغ وحش پاتايا.

جاذبه‌هاي ديدني پوكت

پوكت يكي از سه شهر گردشگري مهم تايلند است و به عنوان بزرگ‌ترين جزيره اين كشور به‌حساب مي‌آيد. شهرت اين جزيره به دليل طبيعت سحرآميز و منابع بسيار زيرزميني به خصوص قلع است. پوكت ۸۶۷ كيلومتري بانكوك و در اقيانوس آرام قرار دارد. بهترين راه دسترسي از بانكوك به اين جزيره از طريق هواپيما است كه فرودگاه بين‌المللي پوكت اين امر را ميسر كرده است. از جاذبه‌هاي گردشگري تور پوكت مي‌توان به سواحل، جزاير، معبد وات شالونج، پارك حيات وحش خاوپراتاو و جزيره في في نام برد.

جاذبه‌هاي ديدني پوكت

مراكز خريد تايلند

مطمئناً برنامه بسياري از گردشگران تور تايلند علاوه بر بازديد از ديدني‌هاي خاص يك مقصد گردشگري، خريدن كالاها و اجناس براي خود يا به عنوان سوغاتي است. تايلند داراي مراكز متعدد خريد و بازارهاي سنتي بسياري است كه نياز مسافران را برآورده مي‌كند. مراكزي كه مي‌توان از وجود اجناس مرغوب در آن‌ها مطمئن بود.

مراكز خريد بانكوك

شهر بانكوك از لحاظ داشتن مراكز خريد و فروشگاه‌ها غني است. با شناسايي مراكز مناسب براي خريد، مي‌توان اجناس باكيفيت و ارزاني را پيدا كرد. يكي از بازارهايي كه شامل فروشگاه‌هايي با اجناس نسبتاً ارزان است

  • سيام اسكوئر (siam square) است
  • سيام ديسكاوري (siam discovery)
  • سيام سنتر (siam center)
  • توكيو (tokyo)
  • ام.بي.كي (mbk)

اين فروشگاه‌ها در خيابان راما يكم قرار دارد. اما مراز خريد ديگري هم وجود دارد كه عبارتند از :

  • سنترال ورلد پلازا (Central World Plaza)
  • زن (zen)
  • ورلد تريد سنتر (World Trade Center)

در ادامه همين خيابان قرار دارد كه قيمت‌هاي مناسبي دارد. فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي نيز در مناطق مختلف بانكوك وجود دارد كه اجناس باكيفيتي در آن‌ها به فروش مي‌رسد. فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي رابينسون و سنترال را مي‌توان نام برد.

مراكز خريد بانكوك

مراكز خريد در نقاط ديگر تايلند

بزرگ‌ترين مراكز خريد در بانكوك قرار دارند اما در ديگر نقاط تايلند نيز مراكز خريد متعددي براي استفاده مسافران ساخته شده است. در پاتايا مراكز خريد جديدي احداث شده است كه از آن جمله مي‌توان به مركز خريد رويال گاردن پلازا، مركز خريد مايك پاتايا، مركز خريد سنترال فستيوال و مركز خريد اوت لت پاتايا اشاره كرد. در پوكت هم فروشگاه‌هاي زيادي وجود دارند. مركز خريد سنترال فستيوال و مركز خريد جانگ سيلون را مي‌توان نام برد كه بهترين برندها را مي‌توان در تور تايلند پيدا كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.