مدارك لازم دريافت ويزاي تجاري ايران

۹ بازديد

اطلاعات تكميلي جهت ويزاي ايران

جاذبه هاي تاريخي و فرهنگي فراواني كه در كشور ايران قرار گرفته، اين كشور را به عنوان يك كشور فوق العاده در منطقه خاورميانه براي جذب اتباع خارجي به دلايل مختلف، مطرح كرده است. سالانه توريست هاي بسيار زيادي از سراسر دنيا راهي ايران مي شوند تا از جاذبه هاي طبيعي و تاريخي موجود در اين كشور ديدن نمايند. اين جاذبه ها در نوع خود بي نظير بوده و در هيچ كجاي دنيا نظير آن ها يافت نمي شود. آنگاه كه معماري و هنر و طبيعت با هم در يك مكان جمع شوند، زيبايي وصف ناپذيري را فراهم مي‌ كنند و توصيف آن كمي سخت مي شود.

علاوه بر جاذبه هاي گردشگري و توريستي، جاذبه هاي مالي و تجاري نيز از جمله جذابيت هاي كشور ايران است كه سرمايه گذاران را براي سرمايه‌گذاري در ايران تشويق مي‌ كند. اخذ ويزاي ايران به منظور سفرهاي مختلف به اين كشور انجام مي‌شود تا از تمامي ظرفيت‌ هاي موجود در اين كشور از موقعيت ‌هاي سرمايه‌گذاري گرفته تا جاذبه هاي تاريخي استفاده كافي برده شود.

چرا ويزاي ايران

اخذ ويزاي ايران براي بسياري از افراد نوعي آرزو به حساب مي آيد. سفر به كشوري فوق العاده از لحاظ فرصت هاي سرمايه گذاري و يا جاذبه هاي توريستي مي ‌تواند به شما سودهاي كلان مالي و روحي را برساند. در واقع مي توان گفت شما با اخذ ويزاي ايران به يك كشور تاريخي و در عين حال پر جاذبه سفر خواهيد كرد و به همين علت مي توانيد با كوله باري از تجربه از ايران خارج شويد. به همين علت است كه گفته مي‌شود توجه به ويزاي ايران به عنوان يك سفر خارجي چه براي سفرهاي توريستي يا سفرهاي تجاري باشد مي‌تواند مفيد به نظر برسند.

قوانين دريافت ويزاي ايران

قوانين دريافت ويزاي ايران عموماً با سهولت همراه شده و قانونگذاران ايراني تلاش كرده اند تا براي ورود شهروندان ديگر كشورها به ايران تا جاي ممكن كار را ساده تر نمايند. البته براي برخي از اتباع كشورها مثل شهروندان آمريكايي ممكن است دريافت ويزاي ايران زمان بيشتري ببرد. همچنين شهروندان برخي ديگر از كشورها نيز حق ورود به ايران را ندارند كه البته اين قانون تنها شامل رژيم اشغالگر قدس مي شود.

ناگفته نماند كه دولت ايران به منظور تسهيل ورود گردشگران به اين كشور تلاش كرده تا با صدور ويزاي فرودگاهي سفرهاي توريستي را براي گردشگران به ايران راحت‌ تر كند. همچنين شهروندان ۷ كشور مثل تركيه، سوريه، جمهوري آذربايجان، گرجستان، لبنان و چند كشور ديگر بدون داشتن ويزاي ايران مي ‌توانند به خاك اين كشور وارد شوند. البته اتلاع اين كشورها بايد بدانند كه حتما بايد گذرنامه آنها ۶ ماه اعتبار داشته باشد. مدت زمان اقامت اين افراد در ايران نيز بسته به توافقاتي دارد كه دولت ‌هاي اين كشورها با يكديگر داشته‌اند.

نكته ديگري كه بايد در مورد قوانين دريافت ويزاي ايران اشاره كنيم اين است كه ورود و اقامت كمتر از ۱۴ روز در مناطق آزاد ايران مثل كيش، قشم و چابهار بدون ويزاي ايران امكان پذير است. البته اگر قرار باشد اقامت بيش از ۱۴ روز در اين مناطق طول بكشد، بايد حتما اقدام به اخذ ويزاي ايران نمايند.

شرايط گرفتن ويزاي ايران

شايد يكي از دلايل شرايط ساده اي كه وزارت خارجه ايران براي اخذ ويزاي ايران در نظر گرفته، اين باشد كه اين كشور دوست دارد تا گردشگران بسيار زيادي راهي ايران شوند. دولت و مردم ايران با استفاده از درآمدي كه از حضور توريست ها در ايران به دست مي آيد، رونق اقتصادي و آباداني كشور خود را خواهند ديد.

البته علاوه بر توريست ها، سرمايه ‌گذاران و كارگران و مهندسان زيادي نيز براي كار كردن به ايران سفر مي ‌كنند و همين موضوع باعث شده تا دولت و حكومت ايران تلاش كند تا هم گردشگران بيشتري را براي لذت بردن از جاذبه هاي تاريخي و فرهنگي و طبيعي به ايران فرابخواند و هم جاذبه هاي سرمايه گذاري و كار كردن را افزايش داده و تجار و سرمايه گذاران را جذب كند.

هرچند شرايط اخذ ويزاي ايران براي اتباع كشورهاي كانادا، انگلستان و آمريكا كمي سخت تر از ديگر كشورها به نظر مي‌رسد و اين كشورها تنها زماني مي‌ توانند اتباع خود را راهي ايران كنند كه اتباع اين كشور حتما در يك تور معتبر كه در سازمان گردشگري ايران به صورت قانوني ثبت شده باشد ثبت نام كرده و با اين تور به ايران بيايند.

همچنين صدور ويزاي فرودگاهي ايران براي شهروندان اكثر كشورها وجود دارد اما برخي كشورها مثل افغانستان و عراق و… از استفاده از اين امكان محروم هستند و بايد حتما قبل از سفر، به سفارت ايران مراجعه و ويزاي ايران را اخد كنند.

درخواست-و-گرفتن-ويزاي-فوري-و-تضميني-ايران-به-صورت-توريستي-و-تجاري (2)

چگونگي اخذ ويزاي ايران

به جرات مي ‌توان گفت كه براي دريافت ويزاي ايران هيچ مشكل خاصي براي شما وجود نخواهد داشت. كافي است مدارك مورد نياز براي دريافت ويزا را كه در ادامه همين مطلب نيز به آنها اشاره خواهيم كرد به همراه داشته و به كنسولگري يا سفارت خانه ايران در محل اقامت تان مراجعه كنيد. شما مي توانيد با مراجعه به اين كشور از طريق هواپيما و اخذ ويزاي ايران در فرودگاه هاي مشخص شده اين كشور نيز به ايران سفر كنيد.

البته همانطور كه گفته شد تاكيد مي‌كنيم كه شهروندان برخي از كشورها امكان دريافت ويزاي ايران در فرودگاه را ندارند و اين افراد بايد قبل از مراجعه به ايران حتما با مراجعه به كنسولگري يا سفارتخانه ايران در محل اقامت شان اقدام به اخذ ويزا نمايند تا در سفر به ايران دچار مشكل نشوند. به غير از اين چند كشور خاص، شهروندان ديگر كشورها به سادگي مي‌ توانند با اخذ ويزاي ايران راهي اين كشور زيبا و پرجاذبه شوند.

راهنماي چگونگي دريافت ويزاي ايران

براي دريافت ويزاي ايران شما بايد مداركي را به همراه داشته باشيد و به كنسولگري يا سفارت ايران در محل زندگي يا محل اقامت خود مراجعه نماييد. به جرأت مي‌ توان گفت كه اگر شما در ليست دولت ايران كه براي اخذ ويزا با سختگيري هايي مواجه مي ‌شوند نباشيد، اخذ ويزاي ايران به سادگي هر چه تمام تر انجام مي‌ شود.

اگر تبعه آمريكا، كانادا يا انگلستان باشيد بايد دقت ويژه‌ اي به شرايط خاص ايران براي صدور رواديد داشته باشيد. همچنين شهروندان تعدادي از كشورها نيز نمي توانند در فرودگاه ويزا دريافت كنند و بايد قبل از رفتن به كشور ايران با مراجعه به سفارت يا كنسولگري اين كشور در محل اقامت شان، مراحل لازم براي اخذ ويزاي ايران را طي كنند.

مدارك لازم براي دريافت ويزاي تجاري ايران

به جرأت مي‌ توان گفت كه كشور ايران از جمله بهترين كشورها در منطقه خاورميانه براي سرمايه گذاري خارجي است. دولت و حكومت اين كشور از سرمايه ‌گذاران خارجي حمايت ويژه‌ اي به عمل آورده و به ويژه در سال ‌هاي گذشته تلاش كرده تا سرمايه ‌گذاران خارجي را به سمت اين كشور جذب نمايد. به همين علت است كه شما مي توانيد با خيال آسوده اقدام به سرمايه‌گذاري در اين كشور در حال توسعه نماييد. علاوه بر اين تجارت با ايران سود فوق العاده اي براي شما خواهد داشت.

يكي از مهم ‌ترين ويژگي ‌هاي سرمايه‌ گذاري در اين كشور اين است كه نيروهاي آماده به كار فوق العاده پر انرژي و با انگيزه در آن وجود دارند و به همين علت است كه بهره وري سرمايه گذاري در ايران بسيار بالاست. همچنين ظرفيت هاي تجارت چه به صورت واردات و چه به صورت صادرات بسيار بالا و فوق العاده است.

شرايط دريافت ويزاي ايران

دولتمردان ايراني سعي كرده اند شرايط اخذ ويزاي ايران را به گونه اي فراهم كنند تا سرمايه گذاران خارجي و توريست هاي مختلف بتوانند به سادگي وارد اين كشور شوند. به همين منظور حتي براي صدور ويزاي توريستي امكاناتي را در فرودگاه هاي بين المللي كشور ايران فراهم آورده اند تا افراد اكثر كشورها بتوانند با حضور در فرودگاه هاي ايران اقدام به اخذ ويزاي ايران نمايند.

نكته قابل توجه در اين زمينه اين است كه اتباع سه كشور آمريكا، انگلستان و كانادا با محدوديت هايي براي ورود به اين كشور مواجه بوده و تنها در صورتي مي توانند وارد ايران شوند كه با يك تور گردشگري اقدام به سفر به اين كشور نموده باشند. همچنين شهروندان برخي از كشورها مثل افغانستان، بنگلادش و بعضي از كشورهاي ديگر نيز نمي توانند در فرودگاه اقدام به دريافت ويزاي ايران نمايند. اين شهروندان حتماً بايد قبل از مراجعه به ايران در كشور خود ويزاي مورد نظر را دريافت كنند تا در هنگام ورود به ايران با مشكل مواجه نشوند.

چگونگي دريافت ويزاي ايران

دريافت ويزاي ايران مراحل پيچيده و خاصي ندارد و شما نياز به دانستن موارد خاصي نخواهيد داشت. تنها كافي است با مراجعه به كنسولگري و يا سفارت ايران در خاك كشورتان اقدام به اخذ ويزاي ايران نماييد. ويژگي مهمي در مورد چگونگي دريافت ويزاي ايران وجود دارد و آن اين كه اگر تبعه چند كشور انگشت ‌شماري نباشيد كه به آنها اجازه اخذ ويزاي ايران در فرودگاه هاي اين كشور داده نمي شود، مي توانيد با مراجعه به فرودگاه هاي اين كشور اقدام به اخذ ويزاي ايران در فرودگاه نماييد. كشورهايي كه به آنها اجازه اخذ ويزا در فرودگاه داده نمي شود مثل كشور افغانستان، عراق، كلمبيا، هندوستان، بنگلادش، آمريكا، انگلستان، كانادا و چند كشور ديگر، بايد قبل از سفر به ايران با مراجعه به كنسولگري اين كشور اقدام به اخذ ويزاي ايران نمايند.

ناگفته نماند كه سختگيري هايي كه در بالا نيز به آنها اشاره كرديم براي تبعه سه كشور آمريكا، انگلستان و كانادا انجام مي‌ شود كه جاي هيچ نگراني نبوده و در صورت مشخص شدن حسن نيت شما براي سفر به ايران به سادگي مي توانيد اقدام به اخذ ويزاي ايران نماييد.

مدارك لازم دريافت ويزاي تجاري ايران

ايران يكي از بهترين كشورها براي سرمايه‌ گذاري است. علت اين موضوع اين است كه شما با هزينه هاي بسيار اندك مي توانيد اقدام به سرمايه‌ گذاري در اين كشور نماييد و بهره وري مناسبي را از فعاليت نيروهاي آماده به كار و متخصصين كشور داشته باشيد. اخذ ويزاي ايران براي سفرهاي تجاري از جمله جذاب ترين و پرطرفدارترين ويزاهاي صادر شده توسط اين كشور شناخته مي شود.

بهتر است در هنگام مراجعه به كنسولگري ايران براي اخذ ويزا براي سفر هاي تجاري از مدارك مورد نياز كه در ادامه به آنها اشاره خواهيم كرد را به همراه داشته باشيد:

  • اطلاعات شركت و مديرعامل دعوت كننده
  • نام دقيق شركت – آدرس و شماره تلفن – شماره ثبت به همراه كپي روزنامه رسمي ثبت شركت در ايران
  • نام و نام خانوادگي مديرعامل – آدرس و تلفن منزل مديرعامل – كپي يا اسكن كارت ملي و شناسنامه مديرعامل
  • پاسپورت + كپي
  • دعوتنامه + كپي
  • محل اقامت در ايران بايد مشخص شده باشد و آدرس آن در اختيار سفارت ايران قرار گيرد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.