بليط هواپيماي اسلو

۱۴ بازديد

بليط هواپيماي اسلو

براي سفر به كشور هاي خارجي راه هاي تهيه بليط و موارد مرتبط به آن و دانستن اطلاعات كلي و آگاهي درباره مقصد مورد نظر از ضروريات هر سفري است. ما در اين مقاله راجع به سفر به اسلو از برترين شهرهاي كشور نروژ و تهيه بليط هواپيماي اسلو صحبت خواهيم كرد. نروژ كشوري پرجنب و جوش و زيبا است و شهر اسلو پايتخت آن درانده جايزه صلح نوبل، و طرفداران بسياري دارد و هرساله مهاجران زيادي براي اقامت و گردشگران بسياري از سراسر جهان به اسلو سفر مي كنند .به اميد اينكه مطالب ما در اين مقاله راهنماي مناسبي باشد براي هموطنان عزيزي كه قصد سفر به آنجا و تهيه بليط هواپيماي اسلو را دارند.

آشنايي با شهر اسلو

شهر اسلو  پايتخت كشور نروژ با مساحتي حدود 454.30 كيلومتر مربع و با دارا بودن جمعيتي نزديك به يك ميليون و پانصدهزار نفر از شهر هاي مهم نروژ محسوب مي گردد.  سرانه رشد جمعيت در اسلو به دليل مهاجرت از ديگر كشورها به آنجا بسيار بالا و نزديك به دو درصد است. اسلو مركز سياسي اداري، علمي، فرهنگي، بازرگاني و اقتصادي كشور نروژ نيز مي باشد. مردم اسلو مردمي بسيار آرام و دوست داشتني و شاد هستند.

اسلو مشهور است به دارا بودن فرهنگي غني و شهري مناسب براي زندگي. همچنين در صنايع بانكداري، بازرگاني، كشتيراني و دريايي نيز سرآمد مي باشد و بسياري شركت هاي بزرگ در آنجا قرار دارند كه همين خود يكي از عوامل  اصلي مهاجرت زياد به اسلو مي باشد. بيشتر مناطق اسلو داراي طبيعتي بكر و دست نخورده اند و در آن چندين درياچه، تپه، جنگل ها و پارك هاي حفاظت شده به چشم مي خورد. از نظر تاريخي نيز داراي تاريخ و فرهنگ دور و درازي است و از آن به عنوان ميراث وايكينگ ها ياد مي كنند. علاوه بر اين موارد، بهتر است بدانيد كه اسلو را به عنوان شهري گران مي دانند و هزينه ها در آن به نسبت شهرهاي ديگر اروپا بالاست.

آشنايي با شهر اسلو

آب و هواي شهر اسلو

كشور نروژ در شمال اروپا و در قسمت غربي شبه جزيره اسكانديناوي واقع شده است و حدود يك سوم اين كشور در منطقه قطب شمال قرار دارند. اما وجود جريان هاي گلف استريم در اسلو آب و هواي اين شهر را نسبت به ديگر شهرهاي واقع در عرض جغرافيايي يكسان، ملايم تر كرده است. در واقع اسلو برخلاف تصور مقصدي زمستاني نيست بلكه داراي آب و هواي معتدل است كه تابستان هاي آن با آب و هواي متعادل و تفريحات مهيج آبي لذت بخش تر خواهد بود. همچنين آب و هواي سالم و پاك اسلو نيز يكي ديگر از دلايل توجه جهانيان به اين شهر مي باشد. البته تابستان آن تمام 24ساعت روز مي باشد و بالعكس زمستان طولاني تر و تاريك تري دارد و اين به دليل همان نزديكي به قطب شمال است.

سفر به شهر اسلو

با وجود اينكه اسلو شهر ارزاني نيست اما جاذبه هاي بي شمار و سرآمد بودن اسلو از منظر تفريحي گردشكري، اقتصادي و بازرگاني، فرهنگي و تاريخي مي تواند هركسي را متقاعد كند كه هزينه كردن در اسلو كاملا ارزشش را دارد و پشيمان نخواهد شد. وجود طبيعت بكر و كوهستان ها سر به فلك كشيده، درياچه هاي متعدد و زيبا، انواع موزه ها و بناهاي تاريخي و هنري، چشم انداز هاي منحصر به فرد و مسير هاي رويايي مناسب براي انواع تفريحات چون پياده روي، دوچرخه سواري، قايق سواري و اسكي از جذابيت هاي شگفت انگيز شهر اسلو مي باشد كه هرساله پذيراي گردشگران خارجي زيادي از سراسر دنياست.

بهترين زمان سفر به اسلو

هرچند زمان سفر بستگي به خودتان دارد و هر زماني كه بليط هواپيماي اسلو را تهيه كنيد و به آن سفر كنيد با وجود آب و هواي عالي و طبيعتي بكر و جاذبه هاي فراوان نهايت لذت را خواهيد برد. ولي با توجه به شرايط جوي و موقعيت جغرافيايي اسلو از فصل بهار اوايل ارديبهشت تا تابستان اواخر مرداد را بهترين زمان براي رزرو بليط و سفر به اسلو مي دانند چرا كه اگر در زمستان به اسلو برويد بيشتر در تاريكي خواهيد بود كه البته اين هم به نوبه خود از جذابيت هاي خاصي برخوردار است.

يكي از بهترين راه هاي سفر با تور نروژ خريد بليط اسلو و سفر هوايي است. فاصله هوايي تهرا ن تا اسلو 3959 كيلومتر و مدت زمان اين پرواز حدود پنج ساعت و نيم مي باشد. بليط هواپيماي اسلو را مي توان از آژانس هاي مسافرتي يا از طريق اينترنت آنلاين از سايت هاي گوناگون خريداري كرد. خريد آنلاين مزاياي بسياري دارد. قدرت انتخاب بيشتر براساس نياز مانند انتخاب مبدا يا فرودگاه مقصد، تاريخ و ساعت پرواز، كلاس پرواز و … همچنين صرفه جويي در وقت و حتي هزينه ازجمله مزيت هاي خريد آنلاين بليط اسلو مي باشد.

شما مي توانيد از فرودگاه امام خميني تهران به هركدام از فرودگاه هاي اسلو كه خواستيد پرواز كنيد و بليط هواپيماي اسلو را با انواع خدماتي چون گرفتن ويزا، ترانسفرهاي فرودگاهي، بيمه مسافرتي و…تهيه كنيد. اكثر پروازهاي اسلو از تهران مي باشد به جز يكي دو مورد از خطوط هواپيمايي كه از شهرستان هم پرواز دارند. حال شركت هاي هواپيمايي كه از ايران به نروژ پرواز دارند و مي توانيد بليط اسلو اين ايرلاين ها را تهيه كنيد معرفي ميكنيم.

بهترين زمان سفر به اسلو

فرودگاه هاي بين المللي اسلو

اسلو در اصل داراي 3 فرودگاه فعال است .در فاصله شصت كيلومتري مركز اسلو فرودگاه موس ريگ با مالكيت خصوصي قرار دارد. فرودگاه فورنبو اسلو كه همگاني و مسافربري است البته اين فرودگاه چندسالي است تعطيل مي باشد. فرودگاه ترپ سندفجرد يا همان سند فيورد-تورپ واقع در هشتاد و پنج كيلومتري مركز اسلو و فرودگاه ديگر همگاني مسافربري اسلو گاردرموئن نام دارد با پهناي باند حدود 3600متر بزرگترين و اصلي ترين فرودگاه اسلو است.

اين فرودگاه بين المللي در بين فرودگاه هاي شمال اروپا پرتردد تر نيز مي باشد. فرودگاه بين المللي گادرموئن واقع در منطقه گادرموئن در فاصله سي و پنج كيلومتري شهر اسلو قرار دارد. براي رفتن از فرودگاه به داخل شهر اسلو راه هاي مختلفي با انواع وسايل نقليه چون تاكسي، اتوبوس، قطار شهري در دسترس است. در ادامه مقاله در رابطه با پرواز به اسلو و تهيه بليط هواپيماي اسلو صحبت خواهيم كرد.

معرفي شركت هاي هواپيمايي جهت خريد بليط اسلو

شركت هاي هواپيمايي يا همان ايرلاين هاي گوناگوني براي سفر به نروژ فعال هستند كه هنگام خريد بليط اسلو توجه به آن ها ضروري است چرا كه قيمت بليط اسلو هر ايرلايني با توجه نوع پرواز آن متغير است.

شركت هواپيمايي ايژن

ايژن يكي از ايرلاين هاي خوب براي خريد بليط هواپيماي اسلو از تهران به نروژ است. البته در بين مسير توقفي كوتاه در شهر آتن يونان دارد.

شركت هواپيمايي لوفتهانزا

پرواز اين شركت به مقصد اسلو فقط تهران مي باشد و توقف كوتاهي بين راه در فرانكفورت آلمان دارد.

شركت هواپيمايي اتريشي

بليط اسلو شركت هواپيمايي اتريشي فقط از تهران قابل دسترسي است و بعد از توقف در وين كشور اتريش به مقصد نهايي اسلوي نروژ مي رود.

شركت هواپيمايي قطر ايرويز

بليط هواپيماي اسلو شركت هواپيمايي قطر ايرويز با امكانات عالي از شهرهاي تهران، شيراز و مشهد در دسترس است. فقط بين مسير پرواز توقفي در دوحه قطر دارد.

شركت هواپيمايي تركيش

در حال حاضر بليط هواپيماي اسلو براي ايرلاين تركيش را مي توانيد از شهرهاي تهران، شيراز، اصفهان، تبريز و مشهد خريداري كنيد. البته اين شركت نيز بين مسير پرواز به نروژ توقفي كوتاه در استانبول تركيه دارد. ديگر شركت هاي هواپيمايي چون ايرفلوت، كي ال ام، بريتيش ايرويز، اير فرانس نيز از ايران به اسلو پرواز دارند و بين مسير در مسكو روسيه توقف مي كنند. همچنين بليط اسلو براي اين شركت هاي هواپيمايي فقط از تهران قابليت خريد دارند.

معرفي شركت هاي هواپيمايي جهت خريد بليط اسلو

مدارك مورد نياز براي خريد بليط هواپيماي اسلو

بهتر است بدانيد كه برخي از كشورهاي اروپايي براي راحتي عبور و مرور اروپاييان به داخل منطقه خود پيماني به نام شنگن را امضا كردند كه بر اساس آن افراد ساير كشورها براي ورود به هريك از كشورهاي منطقه شنگن بايد اجازه آن كشور را به دست آورند كه به آن ويزا مي گويند. از آنجايي كه كشور نروژ نيز از اعضاي اتحاديه اروپا و قرارداد شنگن مي باشد قبل از تهيه بليط هواپيماي اسلو بايد براي گرفتن ويزاي اين كشور اقدام شود.

بعد از آنكه موفق به دريافت ويزاي نروژ شديد مي توانيد از راه هاي گوناگوني اقدام به خريد بليط اسلو نماييد. مداركي چون كارت شناسايي معتبر، پاسپورت يا گذرنامه و ويزا در تهيه بليط اسلو و ارائه به ماموران خريد در فرودگاه مبدا و مقصد لازم است. در زمان خريد بليط هواپيماي اسلو به تاريخ ورود و خروج ويزاي خود حتما دقت كنيد كه بايد با زمان پرواز همخواني داشته باشد. قيمت بليط اسلو با توجه به زمان سفر، نوع و كلاس پرواز و ايرلاين و خدمات انتخابي متفاوت خواهد بود. در ادامه با توجه به فصول سال قيمت بليط اسلو را بررسي مي كنيم.

قيمت بليط هواپيماي اسلو در فصل هاي مختلف سال

قيمت بليط هواپيما اسلو در فصل بهار

فصل بهار مصادف با ماه مارس را بهترين زمان سفر به اسلو مي دانند. به اين علت كه در اين فصل روزها طولاني تر مي شوند. در ابتداي فصل بهار برف زمستاني در كوهستان ها آب نشده و در تفرجگاه هاي زمستاني در آب و هواي عالي مي توان نهايت لذت را برد البته هرچه به اواخر بهار و ماه هاي آوريل و مي نزديك شويم لذت از آب و هوا و زيبايي طبيعت اسلو دوچندان خواهد شد. بنابراين فصل بهار از زمان هاي پرتردد سفر به اسلو مي باشد و به طبع آن قيمت بليط هواپيماي اسلو در اين فصل بيشتر خواهد بود.

قيمت بليط هواپيماي اسلو در فصل تابستان

در فصل تابستان يعني ماه هاي ژوئن، جولاي و آگوست گردشگران بسياري تقاضاي سفر به اسلو را دارند و قيمت بليط هواپيماي اسلو در اين فصل بيشتر از فصل بهار مي باشد.

قيمت بليط هواپيماي اسلو در فصل زمستان

سفر به اسلو در فصل هاي سرد سال به علت روزهاي كوتاه و تاريكي طولاني تر كمتر مي باشد. بنابراين قيمت بليط اسلو در اين زمان ها پايين تر خواهد بود. هر چند اسلو در اين فصل ها نيز از جذابيت هاي خاص خود برخوردار است.

قيمت بليط هواپيماي اسلو در فصل پاييز

در فصل پاييز نيز مانند زمستان به علت تردد كمتر قيمت بليط هواپيماي اسلو بسيار ارزان مي باشد.

قيمت بليط هواپيماي اسلو در فصل پاييز

نكات مهم در خصوص خريد بليط هواپيماي اسلو

بهتر است براي رزرو  بليط اسلو حداقل 2 ماه قبل از سفر اقدام كنيد تا بتوانيد بهترين سرويس پرواز با مناسب ترين و ارزان ترين قيمت خريداري كنيد. با عضويت در خبرنامه ها و سايت هاي گوناگون از تخفيفات ويژه بليط اسلو در زمان هاي مختلف مطلع شويد. حتما قبل از تهيه بليط ارزان اسلو، ويزا و مدارك لازم خود را تهيه كنيد و باتوجه به تاريخ ويزا زمان پرواز خود را انتخاب كنيد. هنگام خريد بليط اسلو دقت كنيد اطلاعات و مشخصات خود را دقيق وارد كنيد تا هنگام پرواز به مشكل برنخوريد.

دقت كنيد بليط اسلو را  از سايت ها و شركت هاي معتبر تهيه كنيد و در هنگام تهيه بليط به ايرلاين ها، خدمات پرواز، نوع آن و فرودگاه مقصد نيز توجه كنيد چون هريك قيمت هاي متفاوتي خواهند داشت. از آنجايي كه نروژ با ايران از نظر زماني 2 ساعت اختلاف دارد، ساعت رسيدن خود به اسلو را نيز در نظر بگيريد. براي خريد بليط هواپيماي اسلو كرون نروژي ( واحد پول نروژ ) يا دلار بايد به همراه داشته باشيد.

جاذبه هاي تفريحي و گردشگري تور اسلو

همان طور كه توضيح داديم شهر اسلو با وجود مساحت و جمعيت زياد كمتر توسعه يافته و بيشتر مناطق آن دست نخورده باقي مانده اند. البته همين مورد يعني بكر بودن طبيعت اسلو از دلايل اصلي علاقه خارجيان به اين شهر است. از جاذبه هاي اسلو مي توان مواردي چون موزه هاي متعدد و آثار و بناهاي تاريخي فراوان، وجود چندين درياچه و آبدره هاي مختلف، پارك هاي مختلف و جنگل هاي حفاظت شده را برشمرد.

برخي از اين مكان هاي منحصر به فرد عبارتند از قلعه آكرشوس، كليساي جامع اسلو، تالار شهر يا همان ساختمان شهرداري، آكر بريگه، موزه ملي هنر و معماري، كاخ سلطنتي، پارك مجسمه ويگلاند، موزه تاريخ طبيعي و باغ گياه شناسي، موزه مونش، خانه اپراي اسلو، موزه كان تيكي، موزه مردم شناسي نروژي، آبدره اسلو، موزه اسكي هولمن كولن، موزه كشتي هاي وايكينگ. از اين رو چه اهل هنر باشيد، چه دوست دار تاريخ و فرهنگ و يا شيفته طبيعتي بكر اسلو بهترين گزينه خواهد بود. مي توانيد با تهيه بليط هواپيماي اسلو و سفر با تور اسلو يكي از بهترين و رويايي ترين سفرهاي عمرتان را تجربه خواهيد كرد.

جاذبه هاي تفريحي و گردشگري تور اسلو

نكات مهم در زمان سفر به اسلو

همان طور كه قبلاً هم اشاره كرديم هزينه هاي متداول در اسلو به نسبت بالاست. بهتر است قبل از سفر و تهيه بليط هواپيماي اسلو اطلاعاتي از اين شهر مهيج دوست داشتني به دست آوريد. هزينه هاي متداول شامل اقامت، غذا، حمل و نقل و تفريح مي باشند كه با چند راهكار ساده مي توانيد در هزينه هاي خود صرفه جويي كنيد. از آنجا كه هزينه غذاهاي آماده و رستوران هاي اسلو بالاست پيشنهاد مي شود اگر فرصت داريد خودتان با تهيه مواد اوليه غذا درست كنيد در غير اين صورت خريد غذا از اغذيه فروشان خياباني ارزان تر است.

براي اقامت نيز مي توانيد به جاي هاستل و هتل هاي گران قيمت، اتاق هايي از افرادي كه اجاره مي دهند انتخاب كنيد و يا اگر مشكلي نداريد در پارك هاي ملي و جنگل ها رايگان كمپ بزنيد. براي كاهش هزينه هاي تفريح مي توانيد كارت گردشگري مخصوص گردشگران بين المللي تهيه كنيد. با اين كارت گاهي قيمت بليط ها هم بسيار كمتر خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.